| کد خبر: 75163 |

معاون حقوقی رئیس جمهور:

بودجه با درآمد پایین نفتی بسته می‌شود / کنار گذاشتن خام‌فروشی و واردات کم مواد غذایی توسط دولت

تین نیوز | معاون حقوقی رئیس جمهور، کنار گذاشتن خام‌فروشی و واردات کم مواد غذایی را به کشور یکی از اهداف مهم دولت دانست و گفت: بودجه و برنامه 5 ساله امسال تدوین و بودجه با درآمد پایین نفتی بسته می‌شود.

الهام امین‌زاده بعدازظهر امروز در شورای اداری خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و مرز مشترکی با افغانستان دارد، اظهار داشت: استان دچار ظرفیت‌های بنیادینی است که باید به توانمندی‌های مردم این خطه توجه شود.

وی گفت: استان از ظرفیت دانشگاهی بالایی برخوردار بوده که در تمام کشور زبانزد است بنابراین باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ملاقات‌هایی با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان داشتم و در ادامه نیز ملاقاتی با اتاق بازرگانی و دانشگاه‌ها خواهیم داشت، افزود: تعامل داشتن با بخش حقوقی استان جزء وظایف خودم می‌دانم.

امین‌زاده تصریح کرد: بودجه و برنامه 5 ساله امسال تدوین و بودجه با درآمد پایین نفتی بسته می‌شود.

وی با بیان اینکه موقت‎بودن قانون یکی از ویژگی‌های برنامه پنج ساله است، ادامه داد: باید پکیجی برای قانون 5 ساله آماده کنیم که در پنج سال آینده بسته شود و اگر نیازی به ادامه داشتن این برنامه می‌بینیم باید این قانون دائمی شود.

 معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه ابزار اداره یک کشور حقوق عمومی است، خاطرنشان کرد: حقوق عمومی در دست حقوق‌دانان هر استان است و ناکارآمد بودن حقوقدان سبب کاهش کارآمدی نظام می‌شود.

امین‌زاده افزود: نیاز داشتن به آموزش‌های مختلف با توجه به تعاملاتی که استان با کشورهای همسایه دارد ضروری است که باید مسئولان استانی بندبند قراردادهای حقوقی در روش‌های حقوقی را یاد داشته باشند.

وی گفت: تمام قوانین منسوخ، جاری و تفصیلی در سامانه معاونت حقوقی اعلام شده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه می‌توان با سرمایه‌ها و منابع انسانی و اشتغال‌زایی، ابتکارات بسیاری را انجام داد، اضافه کرد: سرمایه تنها تزریق پول نیست بلکه ظرفیت‌هایی مانند انرژی خورشیدی در این خطه سرمایه است و استان می‌تواند این سرمایه را حتی به کشورهای دیگر صادر کند.

امین‌زاده کنار گذاشتن خام‌فروشی و واردات کم مواد غذایی را به کشور یکی از اهداف مهم دولت دانست.

وی با اشاره به جنایت‌های عربستان سعودی، گفت: باید به کشورهای غرب بفهمانیم که قومیت‌های مختلفی طی پنج هزار سال در کشور زندگی کردند و اختلافی نداشتند و داشتن وحدت یکی از پتانسیل‌های بزرگ قومیت‌های مختلف در کشور است و با آشوب نمی‌توانند وحدت بین شیعه و سنی را به هم زنند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه باید وحدت در کشور جدی گرفته شود، تصریح کرد: عربستان با کشتن مسلمانان و با شیعه و سنی کردن نمی‌توانند اختلاف ایجاد کنند.

امین‌زاده با بیان اینکه توسعه کشور امنیت است، ادامه داد: وحدت مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان است.

وی با بیان اینکه عربستان با بی‎مبالاتی سبب کشته شدن چند هزار نفر در منا شد و سبب به وجود آمدن ناامنی در منطقه شد، افزود: عربستان با سرازیر کردن نفت سبب به خطر افتادن کشورهایی که پایه اقتصاد آن‌ها نفت است، شده و رفاه اقتصادی بسیاری از کشورهای صاحب سبک در نفت را به هم ریخته است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه ایران یک کشور برتر در منطقه است و می‌خواهیم این کشور در منطقه و جهان اسلام رشد کند، گفت: با انفعال موافق نیستیم، بلکه باید حرف حقوقی بزنیم و سکوت در این بازه از زمان جایز نیست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.