| کد خبر: 254661 |

◄ افزایش ۷.۲ درصدی سفر در خراسان جنوبی

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: سفر‌های نوروزی با ناوگان حمل و نقل در خراسان جنوبی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷.۲ درصد افزایش یافته است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۹۱ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان در اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ جابجا شده‌اند.

به گزارش تین نیوز، محمد حاجی‌صفری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته و همزمان با آغاز طرح جابجایی نوروزی تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، ۹ هزار و ۱۸ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در این راستان ۹۱ هزار و ۳۳۱ مسافر جا به جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب سفر انجام شده ۷.۲ درصد افزایش و مسافر جابجا شده ۳ درصد کاهش داشته است.

حاجی صفری ادامه داد: بیشترین سهم جابجایی مسافر در روز ۲۴ اسفندماه با شش هزار و ۴۳۵ مسافر و کمترین میزان مسافر جابجا شده مربوط به روز یکم فروردین ماه با یک‌هزار و ۷۸۴ مسافر بوده است.

وی با بیان اینکه عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است، گفت: در طرح نوروزی سال جاری، ۴۲ هزار و ۷۱۶ مسافر با سه هزار و ۷۴۶ دستگاه ناوگان وارد استان شده‌اند.

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۱ درصد ناوگان ورودی به استان افزایش و ۶.۲ درصد مسافر ورودی به استان کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار و ۴۶۳ راننده در بخش مسافر استان شاغل هستند، اظهار داشت: ۲۶۸ دستگاه سواری کرایه، تعداد ۲۱۶ دستگاه مینی‌بوس و تعداد ۲۷۹ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافران از مبدأ ۱۵ پایانه حمل و نقل عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند.

حاجی صفری بیان کرد: در راستای ارتقا سطح خدمات به مسافرین، کاهش هزینه‌های سفر، کاهش سفرهای شهری، کاهش مخاطرات زیست محیطی و عدم مراجعه حضوری مسافر به پایانه مسافری و شرکت‌های حمل و نقل، امکان صدور بلیت اینترنتی با ناوگان اتوبوسی از طریق وب سایت‌های شرکت‌های حمل و نقل مسافر به نشانی www.payaneha.com و www.payaneha.ir فراهم شده است.

وی افزود: از آغاز طرح نوروزی سال جاری سامانه لیست انتظار مسافران برای متقاضیان سفر با ناوگان اتوبوسی فراهم شده که به محض باز شدن لیست توسط هر یک از شرکت‌های حمل و نقل مسافر مبدا تقاضای سفر به مسافر از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.