| کد خبر: 250995 |

آمادگی‌ ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی برای سرمای پیش رو

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: آمادگی‌های لازم برای ارائه خدمات به مردم در سرمای پیش رو در ستاد مدیریت بحران استان ایجاد شده است و فرمانداران و بخشداران نیز در این شرایط ماموریت سنگینی برعهده دارند.

تین نیوز

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: آمادگی های لازم برای ارائه خدمات به مردم در سرمای پیش رو در ستاد مدیریت بحران استان ایجاد شده است و فرمانداران و بخشداران نیز در این شرایط ماموریت سنگینی برعهده دارند.

به گزارش تین نیوز، علیرضا عباس زاده، در دوره آموزشی معاونان فرمانداران و بخشداران استان با اشاره به ورود موج سرما به خراسان جنوبی، اظهار کرد: براساس گزارش هواشناسی دمای هوا در طبس به هفت درجه زیر صفر و در بعضی نقاط استان تا ۱۸ درجه زیر صفر هم خواهد رسید.

وی بیان کرد: با اعتبارات سفر اول رئیس جمهور، گازرسانی به ۳۰۰ روستای استان انجام شد و هفته دولت امسال گازرسانی به این روستاها را جشن گرفتیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در دولت گذشته برای ایجاد زیرساخت های مربوط به گاز و برق کاری انجام نشد، گفت: این در حالی است که با توجه به متناسب نبودن تولید گاز با میزان مصرف، باید پاسخگوی نیازهای جدید هم باشیم.

وی افزود: در حالی که تولید گاز ۸۴۰ میلیون متر مکعب در روز است، مصرف روزانه گاز هزار و ۲۰۰ میلیون متر مکعب بوده که باید برای تامین آن حداقل هزار و ۴۰۰ میلیون متر مکعب در روز تولید شود و بر این اساس یک سوم مصرف روزانه گاز را کمبود داریم.

عباس زاده گفت: دولت سیزدهم مصمم به اجرای پروژه های عمرانی به ویژه تکمیل پروژه های نیمه تمام است و باید این موضوع به خوبی برای مردم تبیین شود؛ اقدامات قابل توجهی برای ایجاد زیرساخت های آب، راه، باند دوم جاده ها، احیای قنوات و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف استان طی ماه های گذشته انجام شده یا در حال اجرا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: در یک سال گذشته بنیاد مسکن خدمات بسیاری برای اجرای طرح های هادی روستاها انجام داده که چند برابر خدمات ارائه شده در سال های گذشته است.

وی گفت: سال گذشته در کل کشور ۹۰ کیلومتر باند دوم افتتاح شد که ۳۰ کیلومتر آن در خراسان جنوبی بود و تا شب عید با اعتبار سفر اول رئیس جمهور به استان ۵۰ کیلومتر باند دوم افتتاح شد، در سفر دوم رئیس جمهور هم با حضور وزیر راه و شهرسازی ۵۰ کیلومتر باند دوم زیر بار ترافیک رفت.

عباس زاده با تاکید بر اینکه بیش از سه هزار میلیارد تومان در این خصوص هزینه شده، افزود: ۱۰ ماه گذشته بیش از ۶۲۸ کیلومتر روکش حفاظتی آسفالت در راه های استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری بنیاد مسکن و راه و شهرسازی در ۳۰ شهر استان زمین برای احداث واحدهای مسکونی ویلایی واگذار می شود، تصریح کرد: فقط در بیرجند به دلیل کمبود زمین، قطعات زمین برای ساخت آپارتمان به متقاضیان واگذار می شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اولویت اول دولت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است گفت: براساس مصوبه ای که داشتیم متقاضیان احداث واحدهای ویلایی در بیرجند، در صورت تمایل می توانند زمین مورد نظر خود را برای ساخت واحد ویلایی در خوسف دریافت کنند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۳۸ سایت برای نهضت ملی مسکن در شهرهای استان مشخص شده و هر جا در شهرها و روستاها زمین برای واگذاری وجود داشته باشد، آماده واگذاری آنها در قالب نهضت ملی مسکن هستیم.

عباس زاده با بیان اینکه جزو استان های پیشرو در نهضت ملی مسکن هستیم، افزود: با توجه به اینکه واحدهای مسکونی ویلایی توسط افراد در آینده نزدیک ساخته خواهند شد، باید زیرساخت های مورد نظر با مدیریتی که در این خصوص صورت می گیرد، در شهرهای استان ایجاد شود.

وی خطاب به بخشداران خراسان جنوبی گفت: ۱۰ اولویت هر بخش را در حوزه عمرانی مشخص و آنها را برای ما ارسال کنید تا پیگیری های لازم را برای اجرای آنها انجام دهیم و تعدادی از آنها امسال تعیین تکلیف شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود هزار میلیارد تومان پروژه ورزشی نیمه تمام در استان وجود دارد، افزود: خدمات دولت باید به خوبی برای مردم تبیین شود و با کمک هم خدمات لازم را به جامعه ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم، محرومیت زدایی و عدالت محوری است خطاب به شرکت کنندگان در این دوره آموزشی، تصریح کرد: باید خود را با سیاست های دولت هماهنگ کنیم و بدانیم که اگر مردم خدمات دولت را ببینند، قدردان این خدمات خواهند بود.

عباس زاده با بیان اینکه باید با حفظ جایگاه حاکمیتی همه خدمات دولت را به خوبی مدیریت کنیم و از اظهار نظرهای بی جا در موضوع هایی که نسبت به آنها آگاهی کامل نداریم هرچند از روی دلسوزی باشد، خودداری کنیم، یادآور شد: اقتضای کار در وزارت کشور را باید به عنوان نماینده دولت در منطقه خود به خوبی درک کنید.

در این نشست تعدادی از بخشداران و معاونان فرمانداران نیز در زمینه تامین اعتبار برای تکمیل زیرساخت ها در روستاها، تامین امکانات مورد نیاز در بحران برای بخشداری ها، لزوم برقراری ارتباط دوطرفه بخشداران با مدیران استانداری و فرمانداری ها مواردی را مطرح کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.