| کد خبر: 244344 |

◄ اجرای بیش از 100 کیلومتر شیار لرزاننده در محورهای مواصلاتی بخش دیهوک

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک گفت: در راستای ایمن سازی محورهای حوزه استحفاظی بخش دیهوک 130 کیلومتر شیار لرزاننده طولی راه های این بخش در حال اجرا است.

تین نیوز

بیرجند- فاطمه علیزاده| سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک گفت: در راستای ایمن سازی محورهای حوزه استحفاظی بخش دیهوک 130 کیلومتر شیار لرزاننده طولی  راه های این بخش در حال اجرا است.

به گزارش تین نیوز، احمد آخوندی تصریح کرد: برای افزایش ایمنی تردد و ایمن سازی بیشتر نقاط پرحادثه، حدود 130 کیلومتر شیار لرزاننده طولی کنار و آکس جاده در محور دیهوک – راور در حال اجرا است.

وی افزود: از این مقدار عملیات در 2 نقطه بصورت شایرهای لرزاننده در طول محور از کیلومتر صفر تا 47 انجام و از کیلومتر 155 به سمت انتهای حوزه استحفاظی دیهوک – راور نیز در حال انجام است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک ادامه داد: همچنین علاوه بر اجرای شیار لرزاننده، این اداره اقدام به نصب تابلو و علائم هشدار دهنده، خط کشی محورها و اجرای گاردریل و چراغ چشمک زن در نقاط پرحادثه کرده که این نوع عملیات راهداری در راستای افزایش ایمنی ترافیک بسیار موثر است.

آخوندی تصریح کرد: عملیات اجرایی شیار لرزاننده در مقاطع و مسیرهای پرحادثه ضمن کاهش سرعت و افزایش ضریب هوشیاری رانندگان موجب کاهش تصادفات نیز می شود

وی یادآور شد: نوارهای رامبل با ایجاد شیارهای استاندارد روی آسفالت به رانندگان هنگام تغییر خطوط ، بوسیله ایجاد لرزش در خودرو و تولید صدا هشدار می دهند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار درصد قابل توجهی از تصادفاتی که منجر به خروج خودرو از مسیر می شود خواب آلودگی راننده است ، خاطر نشان کرد: امیدواریم اجرای طرح شیار لرزاننده در جاده های کویری حوزه استحفاظی سبب آگاهی بیشترانندگان در هنگام خروج از لاین حرکت و کاهش حوادث و سوانح جاده ای شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.