| کد خبر: 243560 |

مرتضوی:

◄ پیگیر رفع مشکلات ایجاد شده در پروژه راه آهن خراسان جنوبی هستیم

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه پروژه راه آهن از اولویت‌های استان خراسان جنوبی به شمار می‌رود،گفت: تلاش خواهیم کرد مشکلات ایجاد شده از سر راه پروژه راه آهن برداشته شود.

تین نیوز

بیرجند-فاطمه علیزاده|معاون اجرایی رئیس جمهور صبح امروز (سه شنبه) در راستای سفر به خراسان جنوبی به منظور پیگیری دستورات رئیس جمهور و مصوبات حاصل از سفر رئیس جمهور به این استان، از طرح ریلی بیرجند_قائن_ یونسی بازدید کرد.
به گزارش تین نیوز، سیدصولت مرتضوی در این بازدید با تاکید بر اهمیت محور ریلی شرق برای اتصال بندر اقیانوسی چابهار به مشهد گفت: به منظور سرعت بخشیدن به اجرای طرح راه آهن بیرجند - قاین - یونسی هفته آینده جلسه با حضور بانک های عامل در کنسرسیوم بانکی مجری این طرح و مسئولان اجرایی برگزار خواهدشد، تا مشکل تامین کسری منابع مورد نیاز احداث راه‌آهن مرتفع گردد.
وی اظهار داشت: این پروژه علاوه بر اینکه سبب کاهش هزینه‌ها و رفع مشکلات حمل و نقل مسافری می‌شود، برخی از مشکلات محور را نیز حل می‌کند. 

مرتضوی با تاکید بر اینکه این پروژه از اولویت‌های استان خراسان جنوبی به شمار می‌رود،گفت: تلاش خواهیم کرد مشکلات ایجاد شده از سر راه پروژه راه آهن برداشته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز گفت: طول راه‌آهن زاهدان - بیرجند - مشهد ۹۰۱ کیلومتر است که از این مقدار ۴۲۱ کیلومتر در حوزه جغرافیایی استان خراسان جنوبی قرار دارد.

وحید داعی افزود: حد فاصل بیرجند - یونسی ۲۷۱ کیلومتر است که از این مقدار ۸۸ کیلومتر در استان خراسان رضوی بوده و ۵۸ کیلومتر آن در دست اجراست.

وی اذعان داشت: ۱۸۳ کیلومتر دیگر در خراسان جنوبی قرار دارد که ۳۲ کیلومتر آن در مرحله زیرسازی با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.