| کد خبر: 238548 |

۱۰۴ کیلومتر باند دوم محور سربیشه - ماهیرود در دست اجراست

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در بازدید استاندار از قطعه سوم محور سربیشه - دُرح - ماهیرود گفت: ۱۰۴ کیلومتر باقیمانده این محور با حجم قرارداد ۵۵۰ میلیارد تومان در دست اجراست.

تین نیوز

 قطعه سوم محور سربیشه -درح - میل ۷۸ (مرز ماهیرود) که استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه از آن بازدید کرد، به طول ۱۰ کیلومتر دوبانده شده و هفته گذشته زیر بار ترافیک رفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این بازدید که جمعی از مسوولان استانی و شهرستان سربیشه نیز حضور داشتند گفت: محور سربیشه - درح - میل ۷۸ به طول ۱۲۴ کیلومتر در دست دوبانده‌سازی است و ۱۰ کیلومتر از این محور نیز سال گذشته دوبانده شد.

وحید داعی افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، چنانچه شرایط آب و هوایی مساعد باشد تا پایان سال جاری ۱۰ کیلومتر دیگر از این محور دوبانده می‌شود و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

استاندار خراسان جنوبی امروز برای بررسی میدانی زیرساخت‌ها و وضعیت مبادلات تجاری در مرز رسمی ماهیرود به شهرستان سربیشه رفت و با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان سربیشه از قطعه سوم محور سربیشه - درح - میل ۷۸ که جاده ترانزیتی است، بازدید کرد.

قناعت در ادامه سفر به این منطقه از پایانه مرزی ماهیرود (میل ۷۸) در شهرستان سربیشه بازدید کرد.

پایانه مرزی ماهیرود در شهرستان سربیشه و در مرز مشترک میان کشورهای جمهوری اسلامی ایران و افغانستان واقع است و از مسیرهای مهم و ایمن ترانزیتی محور شرق از آب‌های گرم خلیج فارس به ولایت‌های فراه، قندهار و کابل محسوب می‌شود.

عملیات احداث سایت دائمی پایانه مرزی ماهیرود در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار از آذر سال ۱۳۸۹ آغاز شد و خرداد سال ۱۳۹۵ به‌طور رسمی با حضور مقامات ایران و افغانستان افتتاح شد.

مجموع زیربنای ساختمان‌ها و مستحدثات این مجموعه شامل سالن تجاری، سالن مسافری، اتاق کنترل سمت ایران و افغانستان، ۷ هزار و ۹۰۰ متر مربع است.

بازدید از عملیات اجرایی پروژه نصب و راه‌اندازی دستگاه ایکس‌ری در مرز ماهیرود، گفت و گو با تجار ایران و افغانستان، افتتاح پروژه ساختمان مرزبانی و کلنگ‌زنی مجتمع اقامتی رفاهی از دیگر برنامه‌های استاندار در سفر به مرز ماهیرود است.

قرار است شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات استان نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی در منطقه مرزی ماهیرود تشکیل جلسه دهد.

قناعت در اولین سفر شهرستانی خود به شهرستان مرزی نهبندان و سپس به شهرستان‌های قاینات و فردوس سفر کرد و امروز به مرز رسمی ماهیرود در شهرستان سربیشه رفت.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و شهر سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.