| کد خبر: 242568 |

برای نخستین بار در اصفهان انجام می‌شود:

◄ تجهیز برخی ایستگاه‌های اتوبوس به نمایشگر برخط

با قرار گرفتن نمایشگرها در ایستگاه های اتوبوس، شهروندان می‌توانند در هر ایستگاه از وضعیت زمان و مکانی ناوگان اتوبوسرانی و خطوط عبوری، مطلع شوند.

تین نیوز

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان از تجهیز برخی ایستگاه‌های اتوبوس به نمایشگر آنلاین ناوگان اتوبوسرانی خبر داد و گفت: با قرار گرفتن نمایشگرها در ایستگاه های اتوبوس، شهروندان می‌توانند در هر ایستگاه از وضعیت زمان و مکانی ناوگان اتوبوسرانی و خطوط عبوری، مطلع شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، «حسین حق شناس» با اعلام این خبر افزود: سامانه نمایشگر برخط، مجموعه‌ سخت افزاری و نرم افزاری گسترده‌ای است که در قالب سامانه‌های هوشمند اتوبوسرانی (ای.اف.سی) و (ای.وی.ال) در آینده نزدیک مطابق با یک برنامه زمانی در برخی از ایستگاه‌های پرتردد حمل و نقل عمومی در کلانشهر اصفهان نصب شده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در بخش دیگری از امکانات این سامانه هوشمند اتوبوسرانی که طی چند هفته آینده راه اندازی می‌شود، مردم می توانند در قالب یک اپلیکیشن تلفن همراه در هر یک از ایستگاه های اتوبوس، از زمان رسیدن اتوبوس بعدی اطلاع پیدا کنند.   

به گفته حق‌شناس، در سامانه هوشمند اتوبوسرانی تمام اتوبوس های سطح شهر به دستگاه‌های جدید پرداخت کرایه (ای.اف.سی) و موقعیت یاب آنلاین اتوبوس (ای.وی.ال) مجهز شده اند و در نرم افزار هوشمند اطلاع رسانی، زمان رسیدن این اتوبوس‌ها به ایستگاه، در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان هدف از اجرای این طرح را صرفه‌جویی در انرژی و زمان، مدیریت بهینه و مدرن ناوگان اتوبوسرانی، ارتقای امنیت در شبکه حمل و نقل عمومی و اطلاع رسانی مناسب به شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: خط یک قطارشهری نیز به سامانه برخط اطلاع رسانی به مسافر در خصوص زمان رسیدن قطار به ایستگاه ها مجهز بوده و این امکان جدید برای ایستگاه های اتوبوس، می‌تواند به دسترسی هرچه بهتر شهروندان به وسایل حمل ونقل عمومی منجر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.