| کد خبر: 261752 |

۳۵ دستگاه میدل باس برای شهر قم خریداری می شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم گفت: شهرداری قم از منابع داخلی خود ۳۵ دستگاه میدل باس به‌منظور تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی خریداری می‌کند.

تین نیوز

سید محمدحسین دهناد دوشنبه بیست و هفتم شهریورماه با اشاره به تذکر رئیس شورای شهر قم درباره ترافیک بلوار سردار سلیمانی اظهار داشت: تا زمانی که پارک سوارهای شهر قم را احداث نکرده و آن ها را تقویت نکنیم این مشکل وجود خواهد داشت.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، دهناد با اشاره به اینکه در محور فردوسی محور شهید سلیمانی و چهار جهت شهر قم این پارک سوارها پیش بینی شده است، افزود: باید این پارک سوارها احداث شود تا تمام ترافیک به هسته مرکزی شهر قم نرسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه از ظرفیت پارکینگ شهید کاظمی به خوبی استفاده نمی شود، تصریح کرد: کف سازی و جداره های این پارکینگ به گونه ای است که رغبت برای استفاده ایجاد نمی کند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت موجود پارکینگ شهید کاظمی هرچند موقت است اما وضعیت مناسبی نیست، گفت: باید به سمتی برویم تا جایی که ممکن است شهروندان قمی از پارکینگ شهید کاظمی استفاده کرده و زائران وارد پارکینگ زائر شوند.

دهناد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مسئله کمبود ناوگان حمل ونقل عمومی در شهر قم ازجمله چالش های این حیطه است، ادامه داد: سال گذشته قرار بود ۱۰۰ ناوگان اضافه شود که به طور کامل انجام نشد.

وی با اشاره به پیش بینی ۱۶۰ میلیارد تومان برای خرید ناوگان حمل ونقل عمومی در بودجه شهرداری قم گفت: بر اساس اطلاعات طرح جامع حمل ونقل میدانیم که معابری داریم که تراکم جمعیت بسیار دارند اما شرایط برای تردد اتوبوس در آن ها وجود ندارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر قم افزود: میدلباس ها نسبت به اتوبوس های معمولی چهار و نیم متر کوچک تر بوده و ۲۱ صندلی دارد لذا این دستگاه منعطف تر است و بهتر می توان برای معابر کم ظرفیت از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه بهره برداری از این میدل باس ها تهیه شده است، تأکید کرد: هشت عدد از این میدل باس ها در پردیسان به صورت گردشی پیشنهادشده است و مابقی در دیگر محدوده های بافت فرسوده و خیابان های کم عرض به کار خواهد رفت.

دهناد گفت: هر دستگاه میدل باس چهار و نیم میلیارد تومان قیمت دارد که از منابع داخلی برای خرید آن هزینه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.