| کد خبر: 238221 |

◄ سه هزار تاکسی قم فرسوده‌است

هم اکنون حدود سه هزار تاکسی درون شهری قم کاملا فرسوده شده که این مساله علاوه بر کاهش خدمات‌دهی، بر کیفیت هوا تاثیر سوء گذاشته است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: هم اکنون حدود سه هزار تاکسی درون شهری قم کاملا فرسوده شده که این مساله علاوه بر کاهش خدمات‌دهی، بر کیفیت هوا تاثیر سوء گذاشته است.

به گزارش تین نیوز، مسعود طبیبی روز سه‌شنبه درگفت وگو با خبرنگاران به مناسبت ۲۶ آذرماه روز ملی حمل و نقل، ناوگان تاکسیرانی قم را در دهه ۸۰ جزو نوسازترین ناوگان تاکسیرانی کشور دانست و افزود: چندین سال است نوسازی به‌صورت جدی تعطیل‌ شده و این شهر یکی از فرسوده‌ترین ناوگان تاکسیرانی کشور را دارد.

وی با اشاره به ورود به خدمات حرفه‌ای جابه جایی مسافر، اظهار داشت: به همین منظور تاکسی مارکت برای جابه جایی در بین مراکز عمده خرید، تاکسی زائر برای تردد در بین اماکن تفریحی و توریستی و تاکسی ویژه حمل بیماران غیر اورژانسی باید فعال شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: طبق آیین نامه و قانون سرویس مدارس، حمل و نقل دانش آموزان باید توسط تاکسی‌های درون شهری انجام گیرد اما هم اکنون سهم تاکسی‌ها از سرویس مدارس بسیار ناچیز است.

وی اظهار داشت: برای در اولویت قرار گرفتن تاکسی‌های شهر قم در شرکت‌های آنلاین تاکسی، رایزنی‌هایی با شرکتهای فعال در این حوزه در حال انجام است تا رانندگان تاکسی زودتر از سایر رانندگان از درخواست سفرها مطلع شوند.

وی در ادامه بیان کرد: در قرارداد اخیر شهرداری قم با شرکت های خصوصی اتوبوسرانی برای نخستین بار الگوی نظردهی مستقیم شهروندان در خدمات دهی این شرکت ها دخیل شده‌است و بخشی از پرداخت‌های شهرداری به این شرکت‌ها تابعی از نظر شهروندان نسبت به راننده و سایر عملکردهای شرکت منوط شده‌است.

طبیبی ادامه داد: در سامانه‌ای که در رابطه با عملکرد رانندگان اتوبوس راه اندازی شده‌است نیز عملکرد روزانه رانندگان مشخص شده و از این طریق درآمد رانندگان با دارای حس رفتار با افزایش اضافه کاری‌ها بالا خواهد یافت و از طرفی رانندگان غیرمنضبط جریمه می‌شوند.

وی گفت: در قرارداد جدید ناوگان اتوبوسرانی قم نظافت و پاکیزگی این ناوگان مورد توجه بوده و در قالب آن اتوبوس‌های درون شهری قم موظفند د تا در زمان شب و استراحت اقدام به شستشوی خودروهای خود کنند تا در زمان فعالیت در طول روز رخنه ای درخدمات دهی به شهروندان وارد نشود.

وی با اشاره به برنامه شهرداری قم برای خط کشی‌های ویژه حفظ فاصله طولی در سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت در معابر اصلی شهر، عنوان داشت: میزان تخلف عدم رعایت فاصله طولی در سطح کشور دو برابر بیشتر از عدم رانندگی با سرعت مطمئن است.

درحال حاضر شش هزار تاکسی درقم فعال است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.