| کد خبر: 238098 |

◄ ۶۰ درصد ناوگان تاکسیرانی قم فرسوده است

در صورت تصویب شورای اسلامی شهر، شهرداری با ایجاد اعتبار در یکی از بانک‌های عامل امکان پرداخت تسهیلات مناسب جهت نوسازی تاکسی برای رانندگان را فراهم می‌کند.

تین نیوز

سرپرست سازمان مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری قم، ۶۰ درصد ناوگان تاکسیرانی قم را فرسوده ارزیابی کرد و گفت: در صورت تصویب شورای اسلامی شهر، شهرداری با ایجاد اعتبار در یکی از بانک‌های عامل امکان پرداخت تسهیلات مناسب جهت نوسازی تاکسی برای رانندگان را فراهم می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی نیک لزوم نوسازی ناوگان تاکسی را مورد توجه قرارداد و اظهار داشت: ناوگان تاکسیرانی به‌عنوان یکی از مهمترین ناوگان حمل‌ونقلی در شهر قم، نیازمند توجه ای ویژه بوده، چراکه امروز با ناوگانی فرسوده روبه‌رو هستیم.

وی ناوگان تاکسیرانی شهر قم را در دهه ۸۰ جزو نوسازترین ناوگان تاکسیرانی کشور دانست و افزود: چندین سال است نوسازی به‌صورت جدی تعطیل‌ شده و امروز یکی از فرسوده‌ترین ناوگان تاکسیرانی کشور را داریم.

سرپرست سازمان مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری قم ابراز داشت:نه‌تنها این درصد از فرسودگی تاکسیرانی در شان شهر قم نبوده بلکه ازنظر زیست‌محیطی نیز برای شهر خطرناک بوده و همراه با آلودگی هوا خواهد بود.

 وی حذف تسهیلات دولتی را عامل توقف برنامه نوسازی در ناوگان تاکسیرانی دانست و تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت خودرو در چند سال گذشته و حذف تسهیلات دولتی، رانندگان توان نوسازی خودرو خود را ندارند.

نیک گفت: با توجه به عدم اقدام دولت در سال‌های گذشته، از شهردار قم درخواست کرده‌ایم شهرداری با ایجاد اعتبار در یکی از بانک‌های شهر امکان پرداخت تسهیلات مناسب برای رانندگان را فراهم کند.

وی انتظار برای فراهم شدن تسهیلات دولتی را نیازمند زمان برشمرد و اذعان کرد: شهرداری تا ایجاد شرایط مناسب در پرداخت تسهیلات دولتی، مجبور بوده کار را خود شروع کند و شهردار لایحه آن را به شورای اسلامی شهر قم فرستاده و بعد از تصویب، کار آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهرهای مشهد، تهران و اصفهان از این روش ناوگان تاکسیرانی خود را نوسازی کرده و امیدواریم شهرداری قم نیز با این روش بتواند ناوگان تاکسیرانی خود را نوسازی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.