| کد خبر: 23380 |

تکمیل چهارخطه محور هراز در قالب ۳ قطعه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان / اتمام بخش اصلی تا تیرماه۹۴

تین نیوز | معاون شرکت ساخت با بیان اینکه برای تکمیل چهارخطه محور هراز 600میلیارد تومان اعتبار لازم است، گفت: در مسیر امامزاده هاشم تا آمل به طول 105 کیلومتر، 30 کیلومتر محور چهارخطه داریم، 35 کیلومتر تا پایان خرداد 94 چهارخطه می‌شود و 45 کیلومتر باقی مانده نیز به تدریج اجرا می‌شود.
 
خیرالله خادمی اظهار داشت: در حال حاضر در کل کشور 8 هزار و 100 کیلومتر بزرگراه و راه‌ اصلی جدید در قالب تکمیل شبکه بزرگراهی و یا برخی از مسیرهای جدید ارتباطی که ترانزیتی خواهند بود، در دست اجرا است.
 
‌وی ادامه داد: طبق هدفگذاری‌های انجام شده برنامه داریم با توجه به آنکه 75 درصد ترافیک کل کشور روی 25 هزار کیلومتر از راه‌های کشور است، این میزان‌ راه‌های اصلی، شریانی و ترانزیتی کشور‌ تکمیل شده و به بزرگراه تبدیل شود.
 
معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها اضافه کرد: یکی از این کریدور‌ها‌ برای تعریض و تبدیل به بزرگراه، محور هراز است تا بدین ترتیب گلوگاه‌های ترافیکی مسیر رفع شده و چهار خطه شدن آن تکمیل شود.
 
خادمی با بیان اینکه این جاده از سال 1342 زیر بار عبور رفت، اضافه کرد: محور مواصلاتی هراز یکی از جاده‌های مهم و شریانی کشور محسوب می‌شود که در ایام تعطیل و دیگر روزهای سال، شاهد وقوع حجم زیاد ترافیک و تردد در این محور هستیم.
 
معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌ها اظهار داشت: در این مسیر 14 تونل‌ واقع شده است که با 154 کیلومتر مربع محدوده مازندران را از منطقه امامزاده هاشم تا ورودی شهرستان آمل به هم متصل می‌کند.
 
وی افزود: 20 ‌کیلومتر از ‌محور هراز در استان تهران قرار دارد که در این مسیر قطعه نخست تونل امامزاده هاشم سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است
 
خادمی با اشاره به اینکه این محور نزدیک‌ترین مسیر مواصلاتی از پایتخت به شمال کشور و مازندران است، بیان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم محور هراز در قالب 3 قطعه تکمیل شود، در این راستا 600 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که اولویت اول را بر این مبنا قرار دادیم که مسیر فیروزکوه به اتمام برسد و پس از آن محور هراز را تا پایان خرداد سال آینده چهار خطه کنیم.
 
معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌ها با بیان اینکه 30 کیلومتر از محور هراز چهارخطه شده است،افزود: امیدواریم بتوانیم 35 کیلومتر دیگر از این مسیر را در کنار رفع گلوگاه‌ها، چهار‌خطه کنیم.
 
خادمی ادامه داد: ‌از امامزاده هاشم تا آمل که 105 کیلومتر است، 30 کیلومتر چهارخطه است، 35 کیلومتر نیز تا پایان خرداد 94، چهارخطه می‌کنیم و 45 کیلومتر باقی مانده را نیز به تدریج اجرایی می‌کنیم.
 
معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌ها افزود: بدین ترتیب بار ترافیک تهران به چالوس و محورهای دیگر منتهی به شمال کاهش می‌یابد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.