| کد خبر: 218380 |

مازندران پل ارتباطی و تجارت سلیمانیه اقلیم کردستان و کشورهای CIS است

استان مازندران می‌تواند به عنوان پل ارتباطی بین سلیمانیه اقلیم کردستان با کشورهای سی آی اس برای توسعه تجارت عمل و اقدام کند.

تین نیوز

استاندار مازندران گفت: این استان می‌تواند به عنوان پل ارتباطی بین سلیمانیه اقلیم کردستان با کشورهای سی آی اس برای توسعه تجارت عمل و اقدام کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در جلسه بررسی رفع موانع مبادلات با اقلیم کردستان عراق بر ارزیابی دلایل کاهش صادرات مازندران به کشور عراق و رفع مشکلات موجود در این راستا که بخشی از آن نظیر ممنوعیت صادرات بعضی از اقلام متوجه این کشور است، تاکید کرد و افزود: مهم ترین دلیل کاهش صادرات به کشور عراق ضعف ارتباطات بانکی و مشکلات ناشی از انتقال ارز صادراتی، حمل و نقل بین المللی و مباحث مرتبط باکرونا که اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داده است، می باشد.

وی عنوان کرد: وجود زیرساخت های مناسب در استان مازندران از جمله برخورداری از سه فرودگاه فعال در شرق و غرب استان بخصوص غرب مازندران، بستر مناسبی برای افزایش مراودات تجاری بین دو استان است.

مقام عالی دولت در مازندران، گفت: سلیمانیه اقلیم کردستان عراق می تواند از استان مازندران بعنوان پل ارتباطی مناسب با کشورهای cis بهره مند شده و با توجه به وجود بنادر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار از این ظرفیت ها برای صادرات و واردات به کشور عراق بهره گیری نماید.

استاندار مازندران، فعالیت ایرلاین بومی وارش و چند شرکت هواپیمایی دیگر در فرودگاه های استان را برای برقراری پرواز مستقیم ساری - سلیمانیه اقلیم کردستان عراق و بالعکس در راستای توسعه روابط دو استان یک فرصت دانست و افزود: امکان ارائه خدمات فنی مهندسی از مازندران به آن استان وجود دارد و ارائه فرصت های سرمایه گذاری دو استان بصورت ویدئو کنفرانس و مجازی می تواند منجر به افزایش مراودات تجاری و سرمایه گذاری مشترک دو استان گردد و کرونا نباید باعث شود مراودات ما کاهش پیدا کند.

حسین زادگان، بیان داشت: ما در راستای دیپلماسی اقتصادی و اقتصاد شرایط سخت تحریمی ملزم به برقراری ارتباط با بسیاری از استان ها و کشورها که در شمار کشورهای هدف تجاری ما هستند می باشیم که جدا از کشورهای cis از طریق سلیمانیه اقلیم کردستان عراق می توانیم با استانها و مناطق دیگر کشور عراق بعنوان شریک اول تجاری ایران ارتباط برقرار کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران، اظهار کرد: برقراری ارتباط رسانه ها و خبرنگاران دو استان بصورت حضوری و مجازی جهت تهیه گزارش از وضعیت دو استان و پخش کلیپ هایی از مزیت ها و توانمندی های سلیمانیه اقلیم کردستان عراق و مازندران توسط صدا و سیما در دو استان بسیار اثرگذار است تا فرهنگ سازی و آشنایی بیشتری با ظرفیت های دو استان اتفاق بیفتد و شاهد اقدامات موثری از این طریق باشیم.

استاندار مازندران، ابراز داشت: با توجه به اینکه محصولاتی همچون لبنیات و مرکبات در حال حاضر به این کشور صادر می شود و سال گذشته هم محصولات کشاورزی و مرکبات صادر شده است لذا بهترین تصمیم؛ صادرات محصولات کشاورزی تولیدکنندگان استان به سلیمانیه اقلیم کردستان عراق بعنوان بعنوان یکی از استان های هدف می باشد که می تواند ظرفیت خوبی برای مازندران رقم بزند.

حسین زادگان ارایه خدمات در بخش های مختلف اقتصادی، شیلات، کشاورزی، صنعت، ارتباطات مرزی، صنایع دستی، گردشگری و حمل نقل هوایی و خدمات فنی مهندسی از سوی استان مازندران به سلیمانیه اقلیم کردستان عراق را یک فرصت برای اقتصاد این استان دانست و گفت: استان سلیمانیه با ارایه تسهیلات مناسب به کارآفرینان مازندرانی، زمینه رونق در این حوزه ها را برای استان متبوع بوجود آورد.

استاندار مازندران، تاکید کرد: سازمان هایی که برنامه عملیاتی جهت سرمایه گذاری و مراوده تجاری دارند همچون سازمان همیاری و شهرداری ها و جهاد کشاورزی می بایست ارتباطات بین دو استان را گسترش دهند.

وی افزود: مراودات تجاری دو استان در قالب تفاهنامه همکاری بین دو استان احصا شود تا بتوانیم به یک برنامه همکاری مدون مشترک و عملیاتی در آینده نزدیک بین دو استان دست پیدا کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.