| کد خبر: 214320 |

راه ارتباطی تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار تا پایان دولت آسفالت می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار تا پایان دولت از راه ارتباطی استاندارد و آسفالت برخوردار می‌شوند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار تا پایان دولت از راه ارتباطی استاندارد و آسفالت برخوردار می‌شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا محمد اسلامی روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان افزود: تاکید رهبری و نگاه دولت این است با درک واقع بینانه از شرایط تلاش کنیم با استفاده بهینه از منابع محرومیت زدایی و پیشرفت متوازن رخ دهد.

وی اظهار داشت: پروژه هایی عامل توسعه و برخی محرومیت زدا هستند و در شهرهای کمتر برخوردار اولویت بالاتری دارند که این مهم را برای راههای روستایی و در قالب طرح ابرار دنبال می کنیم.

وی تاکید کرد:‌ در این راستا روستاهای بالای ۵۰ خانوار باید راه آسفالته داشته باشند که این مهم در صدر اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد  و هیچ روستای بالای ۵۰ خانوار نیست که تا پایان دولت از راه آسفالته برخوردار نشود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مرحله دوم رفتن به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که به صورت متوازن تعداد روستاهای فاقد راه اسفالت به صفر می رسد.

اسلامی با بیان اینکه لرستان در تلاقی کریدورهای شمال، جنوبف شرق و غرب قرار دارد وراههای شریانی آن فقط نیاز استان نیست ادامه داد: اولویت مهم ما تکمیل شبکه آزادراهی بوده که ماه گذشته عملیات قم به سمت اراک آغاز شده و قطعه اراک به خرم آباد در سالجاری را افتتاح می کنیم.

۵۸۰ کیلومتر شبکه آزادراه کشور در اولویت وزارت راه

وی افزود: در زنجیره جهش تولید، ۵۸۰ کیلومتر آزادراه را برای کشور در اولویت قرار دادیم که قطعه بروجرد تا خرم آباد جز اولویت ها است و حمایت می شود.

وی با بیان اینکه تا پایان دولت ۵۰ کیلومتر بزرگراه در لرستان افتتاح می شود ادامه داد: بسیاری از طرح های افتتاحی در ۲۰ سال گذشته،۷۰ درصد پیشرفت داشته که ما در یکسال ۳۰ درصد مابقی را تکمیل کرده ایم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مطالب فنی راه حل اقتصادی و فنی دارد نه سیاسی گفت: شبکه ریلی کشور در ابتدای انقلاب چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر بوده که اکنون به  ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر رسیده است.

اسلامی افزود: توسعه ریلی از تاکیدات مقام معظم رهبری در سیاست های کلی نظام  و مورد تاکید رییس جمهوری است و بهره مند شدن استانها از شبکه ریلی در اولویت قرار دارد که قول  رییس جمهوری برای اتصال پنج استان به شبکه ریلی محقق شد.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن هم در دست مطالعه و ساخت داریم ادامه داد: امروز شرایط درآمدهای ملی به دلیل مزاحمت های بیشمار استکبار به ویژه امریکا به نحوی شده که باید توسعه را با الگوهای دیگری کار کنیم.

وی اظهار داشت: در این راستا سه شنبه گذشته  تفاهم نامه ای برای توسعه خطوط راه آهن با سرمایه گذاران صنعتی و معدنی به ارزش هشت هزار میلیارد تومان امضا کردیم  که خط دوم شنگان،تربت حیدریه و بافق را از این طریق با سهم ۳۰ درصدی دولت اجرا می کنیم.

اسلامی گفت: اکنون  ظرفیت بهره برداری جابجایی بار با خط ریلی کشور ۷.۵ میلیون تن است که با این طرح به ۲۰ میلیون تن می رسد.

وی اضافه کرد: سهم عمرانی از سبد بودجه کشور حداقل ۴۵ درصد بود که تغییرات در ساختار بودجه کشور باعث شده به ۱۰ درصد کمتر برسد  و با تخصیص حداکثر ۴۰ درصد بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.