| کد خبر: 198905 |

آخرین تحولات آزادراه تهران-شمال از زبان معاون شرکت ساخت

​معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل اعلام کرد که با توجه به اینکه عملیات اجرایی آزادراه تهران-شمال تقریبا تمام شده است، هیچ مشکلی برای افتتاح و بهره‌برداری از این آزادراه در دهه فجر نداریم و تنها دغدغه ما روی سیستم نرم‌افزاری ایمنی آن است که هیچ مشکلی نداشته باشد.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل اعلام کرد که با توجه به اینکه عملیات اجرایی آزادراه تهران-شمال تقریبا تمام شده است، هیچ مشکلی برای افتتاح و بهره‌برداری از این آزادراه در دهه فجر نداریم و تنها دغدغه ما روی سیستم نرم‌افزاری ایمنی آن است که هیچ مشکلی نداشته باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، قطعه یک آزادراه تهران-شمال پروژه‌ای که امسال هم مانند سال‌های قبل با تاخیر در افتتاح آن رو به رو و تاریخ‌های مختلفی برای بهره‌برداری آن اعلام شد تا اینکه بالاخره دهه‌ فجر از سوی همه مسئولان دولتی و البته پیمانکار آن به عنوان روز نهایی بهره‌برداری عنوان شود.

جلال بهرامی معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل- درباره اینکه قطعه نخست آزادراه تهران-شمال بالاخره در چه روزی افتتاح می‌شود و در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: بیش از ۹۷ درصد کارهای مرتبط با مهندسی عمران آزادراه تهران-شمال انجام شده است و برای افتتاح و بهره‌برداری از آن در دهه فجر هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در ساخت و بهره‌برداری از آزادراه تهران-شمال دقیقا در چه مرحله‌ای قرار دارید؟ گفت: بستر عمرانی و راهسازی این آزادراه، تونل‌های آن و بیش از ۹۰ درصد نصبیاتش هم که بسیار گسترده است، تمام شده و به هیچ وجه دغدغه تمام شدن عملیات اجرایی آن را نداریم.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان اینکه آزادراه تهران-شمال در دهه فجر قابل بهره‌برداری است، ادامه داد: یکی از نگرانی‌هایی که در رابطه با ْآزادراه تهران-شمال داریم در زمینه سیستم های نرم افزاری ایمنی است نه سخت افزاری. چرا که این نخستین آزادراه کشور است که این سیستم روی آن نصب می‌شود. به عنوان مثال تصور کنید اگر در یک تونل حدود شش کیلومتری واقع در قطعه یک آزادراه ترافیک، حادثه‌ یا حریقی اتفاق بیافتد، نمی‌توانیم به مردم بگوییم از ماشین‌شان پیاده و از تونل خارج شوند.

بهرامی با اشاره به اینکه در حال حاضر طولانی‌ترین تونل آزادراهی کشور همین تونل شش کیلومتری است، گفت: یکی دیگر از تونل‌های آزادراه تهران-شمال به نام تونل البرز که در فازهای بعدی آن قرار دارد، یک کیلومتر از این تونل طولانی‌تر است. نکته دیگر اینکه تونل شش کیلومتری واقع در قطعه یک مانند دیگر تونل‌های ساخته شده در کشور نیست و یک آزادراه دو طرفه است و درون آن تمام تجهیزات ایمنی دیده شده و نخستین استاندارد ایمنی راه‌های کشور در این آزادراه و تونل آن پیش‌بینی شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مشکلی برای افتتاح آزادراه تهران-شمال وجود ندارد؟ اظهارکرد: مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما به دنبال این هستیم که در افتتاح آزادراه تهران-شمال هیجانی عمل نکنیم و در زمینه اخذ عوارض آن نیز روش و ساختار جدید شناور روز-ساعتی را در نظر گرفته‌ایم چرا که این یک قطعه از چهار قطعه تهران-شمال است و اگر این کار را انجام ندهیم باید برای کنترل تردد و ترافیک آن طرح‌های زوج و فرد و امثال آن را اجرایی کنیم. اما در نرم‌افزار مورد نظر دو مدل ایمنی و بهره‌برداری پیش‌بینی شده که هم اکنون روی مدل بهره‌برداری آن کار می‌کنیم که طرح‌مان درست اجرایی شود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: قطعه نخست آزادراه تهران-شمال راه نیست بلکه در این مسیر راه، تونل یا ترانشه نصب شده و بیش از ۲.۵ میلیون متر مکعب فقط بتن در این قطعه آزادراه ساخته شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.