| کد خبر: 196219 |

◄ مرز رازی در قُرق ون‌های ترک

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌غربی در واکنش به خبر استقرار «ون»های تشریفاتی ترکیه در مرز رازی و انتقال مسافران به شهر «وان»، آن‌را در قالب پروتکل میان دو کشور دانست.

تین نیوز

کمبود ناوگان ایرانی باعث شده تا ون‌های ترک، مسئولیت انتقال مسافران ایرانی به وان را تقبل کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌غربی در واکنش به خبر استقرار «ون»های تشریفاتی ترکیه در مرز رازی و انتقال مسافران به شهر «وان»، آن‌را در قالب پروتکل میان دو کشور دانست.

ارسلان شکری در گفت‌وگو با تین نیوز، ضمن بیان این مطلب که تلاش می‌شود حمل و نقل ایران بر همتایان خود برتری داشته باشد، گفت: براساس قوانین بین‌المللی در زمان کمبود وسایل نقیله در کشور مبدا، مسافران مستقر در مرزها توسط ناوگان حمل و نقل کشور مقصد جابه‌جا می‌شوند.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد میان شرکت‌های حمل و نقلی در سطح بین‌المللی و انتقال مسافران براساس این تفاهم نیز، گفت: با این کار در زمان پیک مسافر و کمبود وسایل حمل و نقل در هر یک از دو کشور مبدا یا مقصد، باید با استفاده از توان خود اقدام به جابه‌جایی مسافر کنند.

شکری با تاکید بر این نکته که سازمان راهداری نمی‌تواند به کشور ترکیه تکلیف کند از جابه‌جایی مسافر به مقصد شهر وان خودداری کند، تصریح کرد: همین‌گونه است که نمی‌توان مردم ایران را از سفر به ترکیه با شرایط ویژه شهر «وان»، منع کرد.

هم‌زمان با شروع فصل تابستان شهر وان ترکیه با استقبال شمار زیادی از گردشگران ایرانی که از طریق پایانه مرزی کاپی‌کوی (رازی) که مرز بین دو کشور است وارد ترکیه می‌شوند، روبه‌رو است به گونه‌ای که اطراف مرز ایران و ترکیه در مرز رازی به پارکینگ خودروها بدل می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.