| کد خبر: 190618 |

◄ تشریح وضعیت جاده‌های هرمزگان

مشکل صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی خود دلیلی است که با شروع بارش‌ها ارتباط روستا‌ها از بین رفته و حضور راهداری در جاده‌ها ضروری باشد که با آسفالته شدن مسیرها قطعاً این مشکل برای همیشه برطرف خواهد شد.

تین نیوز

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان در تشریح عملکرد راهداری در بخش‌های مختلف حوزه راهداری پس از جاری شدن سیل‌های دو ماه نخست سال 98، که شامل اداره نگهداری راه‌ها، اداره نگهداری ابنیه‌فنی، اداره ایمنی راه می‌شود، گفت: خوشبختانه با گذشت حدود دو ماه پس از جاری شدن سیل، مشکلی به منظور تردد در جاده‌های استان گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، میرداد میردادی با اشاره به این نکته که اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان  هرمزگان بیش از 13500  کیلومتر آزادراه ، بزرگراه، راه‌های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد، اظهار کرد: از این میزان حدود 10000 کیلومتر راه روستایی است که نگهداری از این راه‌ها به عنوان سرمایه ملی با هدف بالا بردن ضریب ایمنی و بهبود امنیت تردد در این محورها علیرغم بروز بروز خرابی پس از سیل‌های اخیر در حال انجام است.

به گفته وی پس از سیل اخیر جاده‌هایی که نیاز به بهسازی، ریگلاژ و بازسازی داشته از سوی راهداری استان هرمزگان مورد تعمیر و نگهداری قرار گفته و در حال حاضر مشکلی در  خصوص تعمیر و نگهداری 5200 کیلومتر راهی که از آن یاد شد وجود ندارد.

میردادی با بیان این نکته که در نقاطی از استان هرمزگان از جمله بَشاگرد و مکران هنوز بارندگی‌ها تداوم دارد، گفت: علیرغم تداوم بارش‌ها راهداری بَشاگرد اقدمات لازم به منظور آماده‌سازی جاده برای تردد در آن راه همه روزه در دستور کار دارد.

وی با تاکید بر این نکته که تمامی راه‌های شریانی و روستایی و فرعی باز و تردد در آن‌ها جریان دارد، افزود: برخی از استان‌ها که در سال جاری با مشکل سیل مواجه بودند برعکس استان هرمزگان بارش‌ در آن‌ها قطع شد ولی در این استان به ویژه در شهرهای حاجی‌آباد، میناب و جاسک هم‌چنان بارندگی ادامه دارد و این موضوع باعث شده تا بهسازی و بازسازی مسیرهای آسیب دیده از سیل با کندی همراه شود ولی به‌رغم این مساله، تمامی راه‌های روستایی، فرعی و شریانی استان باز و تردد در آن به صورت عادی صورت می‌گیرد.

به گفته میردادی، یکی از مهم‌ترین منافع حاصل از فرایند نگهداری درست راه‌ها در جهت کاهش هزینه چرخه عمر پروژه‌های راه به دلیل کاهش تعداد و شدت تصادفات و ارتقای سطح ایمنی راه‌های جدید و شبکه راه‌های موجود جهت بهره‌برداری مناسب از راه‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: برای این کار حدود 5200 میلیارد تومان پول لازم است تا بهسازی و ساخت جاده‌های استان هرمزگان انجام پذیرید. مشکل صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی خود دلیلی است که با شروع بارش‌ها ارتباط روستا‌ها از بین رفته و حضور راهداری در جاده‌ها ضروری باشد که با آسفالته شدن مسیرها قطعاً این مشکل برای همیشه برطرف خواهد شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان، به این نکته نیز پرداخت که، با تخصیص اعتبارات استانی و ملی برای ساخت جاده در استان هرمزگان که به زودی درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد. کار ساخت جاده نیز در استان شروع می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.