| کد خبر: 178337 |

◄ برگزاری نخستین دوره بازآموزی حمل و نقل جاده‌ای مواد خطرناک

نخستین دوره بازآموزی حمل و نقل جاده‌ای مواد خطرناک برگزار شد.

تین نیوز

نخستین دوره بازآموزی حمل‌ونقل جاده‌ای مواد خطرناک در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، شهامت مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان جنوبی اظهار کرد: بیش از 40 نفر در این دوره آموزش‌های لازم در خصوص حمل‌ونقل مواد خطرناک را به صورت تئوری و عملی از مربیان فراگرفتند.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان جنوبی بیان کرد: بر اساس آیین‌نامه حمل‌ونقل کالاهای خطرناک مصوب سال 1382 و کنوانسیون ADR، در حدود 22 درصد حمل‌ونقل جاده‌ای کالا مشمول ضوابط حمل‌ونقل کالاهای خطرناک می‌شود که صاحبان کالا، شرکتهای حمل‌ونقل، رانندگان و سازمان‌های مرتبط هریک وظایفی در این رابطه دارند. اگرچه تعداد این گونه سوانح به نسبت قابل توجه نیست اما به لحاظ اهمیت آن‌ها و ابعاد گسترده ایمنی، اقتصادی و اجتماعی تمهیدات ویژه ای درباره آن‌ها پیش‌بینی‌شده است.

 وی ادامه داد: شناسایی انواع مواد خطرناک، دسته‌بندی مواد خطرناک از نظر حمل‌ونقل، موارد ایمنی در زمان بارگیری و تخلیه مواد خطرناک، وظایف رانندگان حمل مواد خطرناک، مواردی که رانندگان از نظر آموزش و ایمنی لازم است بدانند (رانندگی تدافعی) و آشنایی با اقدامات اضطراری در هنگام بروز حوادث محموله‌های نفتی از مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده در این دوره آموزشی بوده است.

شهامت در پایان خاطرنشان ساخت: گذراندن دوره آموزشی متناسب با شرح وظایف برای رانندگان حرفه‌ای، مدیران فنی و مدیران عامل شرکت‌های حمل‌ونقل استان بر اساس تفاهم‌نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی گذراندن دوره آموزشی مربوطه قبل از صدور کارت هوشمند رانندگان الزامی است.

این گزارش می‌افزاید در این دوره آموزشی مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، معاونین اداره کل، روسای ادارات شهرستان‌ها و کارشناسان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس‌راه استان در با حضور اساتید مجرب برگزار شد حضور داشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.