| کد خبر: 145748 |

◄ نقش روابط عمومی در کاهش سوانح و حوادث رانندگی

امیر گرجی*هی ما گفتیم؛ دارد، هی رفیق ما گفت؛ ندارد. گفتیم: بابا این چه حرفیست که شما می زنید؟! یعنی به نظر شما رفتار مهربانانه دیگران تاثیری در رفتار ما ندارد؟ گفت؛ چرا دارد، اما این هایی که می گوئید ربطی به روابط عمومی ندارد.

تین نیوز

امیر گرجی*هی ما گفتیم؛ دارد، هی رفیق ما گفت؛ ندارد. گفتیم: بابا این چه حرفیست که شما می زنید؟! یعنی به نظر شما رفتار مهربانانه دیگران تاثیری در رفتار ما ندارد؟ گفت؛ چرا دارد، اما این هایی که می گوئید ربطی به روابط عمومی ندارد.

گفتیم: نگوئید شما را بخدا، مهر و محبت و رفتار خوشایند بخشی از هنر روابط عمومی است.

گفت: گیریم این‌هایی که می‌گوئید درست باشد. حالا محبت و مهربانی اگر بخشی از روابط عمومی باشد چه تاثیری در رانندگی و به تبع آن به حل معضل ترافیک و راه بندان در تعطیلات مناسبتی دارد؟

گفتیم: معنایش این است که شما در حال حرکت در جاده، بخاطر پایبندی به اصول روابط عمومی سعی می‌کنید نشان دهید که دارای فرهنگ، ادب و اخلاق پسندیده هستید، یعنی می‌دانید که تجاوز به حریم سایر رانندگان و تضییع حقوق آنها کار ناپسندیست.

بنابراین احترام شما به قوانین و مقررات باعث می‌شود که حرکت شما یک حرکت منطقی باشد. وقتی هم که حرکت شما منطقی باشد، سعی خواهید کرد که درست رانندگی کنید.

آنوقت دیگر از ترافیک و راه‌بندان خبری نخواهد بود. گفت: اگر شما رعایت کنید و دیگران رعایت نکنند چی؟ گفتیم: نه دیگر، قرار ما این است که همه آنهایی که در حال تردد در جاده‌ها هستند، با اصول روابط عمومی آشنا باشند.

البته از نظر ما مردم ما مردم با فرهنگی هستند، اما بکارگیری این فرهنگ در روابط اجتماعی است که مورد نظر ماست. اگر چنین باشد، مشکل حل خواهد شد.

گفت: پس درست نمی‌شود، چون اکثر آدم هایی که در جاده‌ها می‌بینیم آدم های عصبانی و پرخاشگر هستند.

گفتیم: این را که می‌گوئید، قبول نداریم. شما نمی توانید بگوئید اکثر آدم ها ناراحت و عصبی هستند. البته ممکن است بعضی ها به علل مختلف عصبانی و ناراحت باشند، اما این شامل حال اکثریت نمی شود.

گفت: باشد همان چند نفر تردد را دچار مشکل می کنند. گفتیم: قبول داریم که همان عده قلیل ممکن است عامل ایجاد بی نظمی باشند، اما راهکار دارد. گفت: راهکار چیست؟ گفتیم : آها؟! تازه آمدید سر اصل مطلب.

راهکار، یک برنامه آموزش همگانی روابط عمومی و ارتباطات به زبان ساده است تا عموم مردم از طریق رسانه‌های دیداری، شنیداری و شبکه‌های مجازی بتوانند تحت آموزش غیر مستقیم قرار بگیرند. گفت: پس حالا حالاها باید منتظر باشیم؟!!!

گفتیم: درست است که زمان می‌برد. اما به نظر ما طولانی ترین راهها با اولین قدم آغاز می شود. اگر از همین امروز و فردا کار آموزش همگانی شروع بشود، به زودی شاهد نظم و آرامش در مسافرت های مناسبتی خواهیم بود.

کارشناس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.