| کد خبر: 130453 |

عملیات اجرایی طرح بندر جدید تجاری ریگ بوشهر آغاز شد

تین نیوز

 در آیینی عملیات اجرایی بندر جدید تجاری بندرریگ شهرستان گناوه باحضور استاندار بوشهر و نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

 

به گزارش ایرنا، استاندار بوشهر در این آیین بابیان اینکه بندر ریگ با توجه به سابقه تاریخی آن بویژه در امر تجارت باید به جایگاه و شهرتی که دارد، برسد گفت: بدین منظور برنامه و طرح هایی مهم برای رونق و توسعه این بندر در دستور کار قرار گرفته است.


مصطفی سالاری افزود: ساماندهی امور بندری و کالای ته لنجی (همراه ملوان) و احداث جاده این بندر به گناوه از عمده برنامه هایی است که در این زمینه قدم های خوبی برداشته شده است.


وی اضافه کرد: به منظور ساماندهی ته لنجی رایزنی و پیگیری های فراوانی با تعدادی از وزیران دولت انجام شده تا این موضوع از ریشه حل و قانونمند و به یک وضعیت پایدار برسد و با نظر مثبتی که آنان داشتند به نتایج خوبی دست یافته ایم.


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: طرح بندر جدید تجاری در زمینی به مساحت 50 هکتار احداث خواهد شد و طبق برآوردهای انجام شده به اعتباری حدود 180 میلیارد ریال نیاز است که ازطریق منابع استانی و مشارکت این سازمان تامین می شود.


محمدمهدی بنچاری افزود: فاز اول این طرح شامل اسکله، بارانداز، انبار، جاده دسترسی و ساختمان های اداری است.


وی گفت: ظرفیت کنونی تخلیه و بارگیری براساس اجرایی شدن این طرح 35 هزار تن است که با طرح توسعه به 120 هزار تن می رسد.


فرماندارگناوه گفت: دولت تدبیر وامید خدمات گسترده ای به مردم این شهرستان ارایه کرده که 370 کیلومتر گازرسانی شهری و رروستایی، توسعه و پایداری برق، عمران روستایی، اجرای چهار طرح راهسازی مهم، تحول در بخش سلامت و بهداشت، احداث بوستان های امید و زمین ورزشی مصنوعی نمونه ای از آنهاست.


سیدعلی پاک نژاد افزود: توجه به معیشت مردم ازطریق کالای ته لتجی، احداث و بهسازی مسکن روستایی، رشد چشمگیر اعتبار به دهیاری ها و ایجاد فضای نشاط و شادابی و توجه به برنامه های فرهنگی از جمله برپایی یادواره شهدا بخش دیگری از خدمات دولت تدبیر و امید به مردم این منطقه است.


بخشدارریگ گفت: این بندر با سابقه تاریخی در امر تجارت ازلحاظ زیرساخت ها با مشکلات عدیده ای مواجه بود که با اجرایی شدن طرح جدید تجاری این بندر تحول شگرفی پدید خواهد آمد.


مسعود شیرافکن افزود: تحول در حوزه تجارت این بندر در اولویت های کاری قرار گرفت که با درایت و تدبیر دولت ، استاندار و مدیران استانی گام های خوبی برای این مهم انجام شده است که با اتمام آن شکوه و عظمت تاریخی گذشته آن که معرف و زبانزد بوده برگردانده خواهدشد.


بندر ریگ از بنادر قدیمی استان بوشهر از توابع شهرستان گناوه که شغل عمده مردم آن به دریا وابسته است.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.