| کد خبر: 57568 |

برنامه زمانبندی وارادات کالاهای دریایی به منظور پیشگیری از حق توقف کشتی‌ها

تین نیوز | شورایعالی هماهنگی ترابری وزارت راه و شهرسازی مقرر کرد به منظور استفاده بهینه از ظرفیت بنادر و شبكه‌های حمل ونقل برای ورود و حمل ونقل كالاهای اساسی و پیشگیری از حق توقف کشتی‌ها در بنادر (دموراژ) برنامه زمابندی ارائه شود.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  یكصد و هشتاد و یكمین نشست شورایعالی هماهنگی ترابری كشور امروز سه‌شنبه ۱۶ تیر به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو برگزار و پس از بررسی موارد مندرج در دستوركار تصمیم‌گیری لازم صورت گرفت.
 
در ابتدای این جلسه محورهای مرتبط با بخش حمل ونقل سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه  ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب مورد بررسی قرار گرفت که وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: لازم است روند اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در این بخش در یک جلسه اختصاصی شورایعالی هماهنگی ترابری مورد بررسی قرار گیرد.
 
در ادامه جلسه با هدف بهره‌مندی از تسهیلات قطعنامه ۶۹ سازمان ملل متحد در مورد گسترش شبكه های حمل ونقل و ترانزیتی، تكمیل شبكه‌ها و نیز تجهیز بنادر ترانزیتی در ارتباط با كریدورهای ترانزیتی بین‌المللی با اولویت راه آهن جمع‌بندی انجام شد.
 
همچنین شیوه نامه اجرایی برای تسهیل اجرای قانون تردد وسایط نقلیه خارجی و آئین نامه اجرایی آن در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت که برای بررسی‌های بیشتر به كمیسیون فرعی شورا ارجاع داده شد.
 
بر اساس این گزارش، در بخشی از این جلسه به منظور استفاده بهینه از ظرفیت بنادر و شبكه‌های حمل ونقل برای ورود و حمل ونقل كالاهای اساسی و پیشگیری از حق توقف (دموراژ) مقرر شد برنامه زمابندی شده واردات آن كالاها ارائه شود.
 
طرح استفاده از بیمه‌نامه برای تضمین برگشت سالم و حق توقف كانتینرهای وارداتی از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز شورایعالی ترابری بود و قرار شد نقطه نظرات اعضا، در كمیسیون فرعی شورا بررسی و بعد از جمع‌بندی ابلاغ شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.