| کد خبر: 266387 |

لغو محدودیت ورود ناوگان حمل‌ونقل ایرانی به گمرک مرزی دوغارون

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: محدودیت ورود ۲۰ روزه ناوگان حمل و نقل ایرانی از افغانستان به گمرک مرزی دوغارون این شهرستان خراسان رضوی لغو شد.

تین نیوز

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: محدودیت ورود ۲۰ روزه ناوگان حمل و نقل ایرانی از افغانستان به گمرک مرزی دوغارون این شهرستان خراسان رضوی لغو شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اسماعیل پورعابد افزود: در پی سفر روز گذشته هیات اقتصادی افغانستان به گذرگاه زمینی دوغارون و گفت و گوهای انجام شده بین مسوولان اقتصادی افغانستانی و ایرانی این موضوع که یکی از مهمترین مطالبات رانندگان کشورمان بود، به سرانجام رسید.

وی ادامه داد: پیش از این حداقل ۳۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل صادراتی و ترانزیتی ایرانی در شهر هرات افغانستان متوقف و منتظر ورود به ایران بودند تا در صورت مساعدت طرف افغانستانی، بتوانند وارد جمهوری اسلامی ایران شوند.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد بیان کرد: همچنین این محدویت باعث شده بود صف انتظار دیگری در گمرک اسلام قلعه افغانستان همجوار با گمرک مرزی دوغارون ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه ورود و خروج ناوگان حمل و نقل افغانستانی بین دو گمرک اسلام قلعه و دوغارون بدون هیچ گونه محدودیتی در حال انجام است، افزود: طالبان با اجرای طرح محدودیت ۲۰ روزه برای کامیونهای ایرانی به دنبال افزایش رفت و آمد ناوگان حمل و نقل افغانستان به ایران بودند.

پورعابد گفت: توقف ۲۰ روزه، نبود زیرساختهای لازم در حوزه حمل و نقل افغانستان، شروع فصل سرما و به پایان رسیدن اعتبار ویزای رانندگان از دیگر مشکلاتی است که با اجرای این محدودیت برای کامیونهای ایرانی، مشکلات آنها را دوچندان کرده بود.

وی اظهار کرد: همچنین مسوولان ایرانی نسبت به جداسازی مسیر رفت و آمد ناوگان حمل و نقل افغانستانی از بخش مسافری این کشور تأکید دارند، چراکه این موضوع مشکلاتی را برای مسافران در پایانه مرزی دوغارون رقم زده است.

گروه ۲۱ نفره فعالان اقتصادی افغانستان با هدف افزایش سطح مبادلات تجاری، اقتصادی، بررسی موانع و رفع برخی مشکلات حوزه اقتصادی، گمرکی و رانندگان ۲ کشور صبح دیروز یکشنبه از طریق گذرگاه دوغارون وارد ایران شدند.

این نشست عصر دیروز در محل سالن جلسات اداره کل گمرک مرزی دوغارون تایباد به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، پایانه مرزی و گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، در زمره پنج پایانه برتر اقتصادی کشور است.

بیشترین حجم کار این گمرک، ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است بدین صورت که کالاهای بازرگانان افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس به گمرک های بندرعباس و بندر لنگه منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می شود.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.