| کد خبر: 242945 |

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام‌کرد:

◄ موافقت ایران و ارمنستان برای صدور خدمات فنی- مهندسی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران و ارمنستان برای صدور خدمات فنی- مهندسی و استفاده از پیمانکاران ایرانی در ساخت مسیر جایگزین و کریدور ترانزیتی بین دو کشور و همکاری پیمانکاران ایرانی در تکمیل بخشی از کریدور شمال- جنوب ارمنستان تفاهم کردند.

تین نیوز

خیراله خادمی هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی با ارمنستان را گامی به سوی پیشبرد روابط اقتصادی تهران و ایروان دانست و افزود: تفاهم نامه همکاری ایران و ارمنستان برای ساخت کریدور جدید و مسیر جایگزین محدوده «گوریس- کاپان» در ارمنستان برای تسهیل تردد ترانزیتی میان دو کشور و همکاری پیمانکاران ایرانی در تکمیل کریدور شمال- جنوب ارمنستان بعد از بحث و تبادل نظر در کارگروه های مشترک مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی ضمن تاکید بر ضرورت تلاش طرفین برای اجرای توافق‌ها و تفاهم های این نشست، ادامه‌داد: ظرفیت‌های قابل توجه ای در زمینه های مختلف از جمله صدور خدمات فنی- مهندسی، انرژی، ترانزیت، ساخت نیروگاه، کشاورزی، داروسازی و تجهیزات پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات در روابط وجود دارد که در صورت فعال سازی می تواند حجم مبادلات دو کشور را به‌طور چشمگیری ارتقا دهد.

در این اجلاس مقام های دو طرف در حوزه‌های مختلفی همچون صدور خدمات فنی و مهندسی، تجارت و تهاتر، سرمایه‌گذاری، ترانزیت و حمل و نقل، برق و انرژی، نفت و گاز، گمرک، بانکی و مالی، استاندارد، گردشگری، بهداشت و موارد مهم دیگری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در روزهای۲۰ و ز۲۱ اردیبهشت ماه در شهر ایروان برگزار شد و وزیر نیرو از ایران و وزیر انرژی کشور ارمنستان مسوولیت برگزاری این کمیسیون مشترک را بر عهده داشت.

خادمی ریاست بخش حمل و نقل این کمیسیون را بر عهده داشت که هیاتی از مقام‌ها و تجار بخش خصوص نیز وزیر نیرو را همراهی کردند.

 شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور تیر ماه ۱۳۹۸ در تهران برگزار شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.