| کد خبر: 226979 |

حل مشکل ورود کامیون‌های ترانزیت ایرانی به گرجستان

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دیپلماسی حمل و نقل را فعال کرده ایم، گفت: مشکل ورود کامیون‌های ترانزیتی ایرانی به گرجستان با رایزنی‌ها و هماهنگی ها، رفع شد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دیپلماسی حمل و نقل را فعال کرده ایم، گفت: مشکل ورود کامیون‌های ترانزیتی ایرانی به گرجستان با رایزنی‌ها و هماهنگی ها، رفع شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، محمد اسلامی در حاشیه نشست با هیئت رئیسه اتاق ایران و اعضای اتاق مشترک ایران و سوریه در جمع خبرنگاران گفت: جابه‌جایی کامیون‌های ایرانی به کشورهای مختلف پس از شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود، اما با رایزنی‌های انجام شده در همه راه‌های ترانزیتی و کشورها یک به یک اجازه ورود صادر شد که در آخرین مورد نیز ورود کامیون‌های ترانزیتی به کشور گرجستان با رایزنی‌های اخیر وزیر امور خارجه انجام روند عادی به خود گرفت.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز در اتاق بازرگانی، بحث گسترش ظرفیت حمل و نقل کالاهای فاسد پذیر نیز مطرح شد که بخش ترانزیت وزارت راه و شهرسازی در این خصوص اعلام آمادگی کرد تا این قبیل بارها با بهترین کیفیت به کشور مقصد برسند.

اسلامی گفت: حمل و نقل در زمینه اقتصاد یک اصل بسیار مهم و اساسی است که باید صحبت‌های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را در این زمینه بیشتر بشنویم، زیرا این بخش بیشترین استفاده را از حمل و نقل‌های تجاری دارد.

وی افزود: نکته حائز اهمیت برای ما این است که دیپلماسی حمل و نقل را به کمک وزارت امور خارجه در وزارت راه و شهرسازی فعال کردیم و با انجام رایزنی میان کشورها، ظرفیت‌های هماهنگی را افزایش دادیم و با انجام این امور توانستیم تعداد عبور و مرور از ۲۵ پایانه رسمی مرزی فعال را در ماه به ۷۰ هزار برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: روز پنجشنبه کشتی‌های رو رو پنجمین سفر خود را به سمت روسیه طی کردند که این امر نیز رو به گسترش است و با انجام آن محموله‌های فساد پذیر، با کیفیت‌تر و سریع‌تر به مقصد می‌رسند.

اسلامی گفت: تجارت با کشور سوریه که این روزها توسط بسیاری از بخش‌های دولتی و خصوصی مورد توجه قرار گرفته، از اهمیت زیادی در وزارت راه و شهرسازی برخوردار است و هر کمکی که از دست این وزارت خانه برآید قطعاً دریغ نخواهد کرد.

وی همچنین افزود: بزرگراه غدیر از آبیک قزوین تا چرمشهر ورامین که نقش بسیار مهمی در زمینه ترانزیت داخلی کالا دارد تا عید غدیر به بهره برداری می‌رسد و نقش مهمی را در کاهش بار ترافیکی بزرگراه‌های تهران-کرج، کرج-قزوین و آزادگان خواهد داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.