| کد خبر: 193548 |

پیشگیری از قاچاق با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت گمرک

راه‌اندازی سامانه جامع تجارت گمرک سبب پیشگیری از قاچاق می‌شود.

تین نیوز

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی در زمینه راه‌اندازی و نحوه فعالیت سامانه جامع تجارت گمرک گفت: با راه‌اندازی این سامانه، اقدامات موثری در پیشگیری از قاچاق صورت می‌گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مرتضی حاتمی با اشاره به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: براساس ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ثبت شناسه کالاهای وارداتی الزامی است.

وی تصریح کرد: در این راستا خوداظهاری بازرگانان در ثبت شناسه کالاهای وارداتی کافی نیست و براساس ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ترخیص کالاهای وارداتی منوط به ارائه گواهی دریافت شناسه کالا و شناسه رهگیری بوده و در صورتی که کالایی پس از خروج از گمرک فاقد شناسه کالا و شناسه رهگیری باشد به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود.

‎ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی تاکید کرد: باید هماهنگی بین‌دستگاهی در راستای اجرای دقیق مواد قانونی انجام شود.

وی در زمینه نحوه فعالیت با کارت‌های بازرگانی گفت: براساس قانون، وزارت صمت موظف است با همکاری اتاق بازرگانی و اتاق تعاون نسبت به صدور کارت‌های بازرگانی و نظارت و اعتبارسنجی آن در سامانه‌ای که به این منظور طراحی شده است مورد بررسی قرار دهند و در صورت تخلف، برخوردهای قانونی لازم با متخلفان انجام گیرد.

حاتمی افزود: یکی از برنامه‌های این معاونت، پیگیری اجرای تبصره یک ماده 4 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و خوشبختانه در این زمینه اقدامات موثری صورت گرفته و تعداد 200 مورد کارت بازرگانی که مرتکب تخلف شده بودند باطل و یا به حالت تعلیق درآمدند.

وی در زمینه راه‌اندازی و نحوه فعالیت سامانه جامع تجارت گمرک اظهار کرد: با راه‌اندازی این سامانه، اقدامات موثری در پیشگیری از قاچاق صورت پذیرفته و در این زمینه، هماهنگی این سامانه با سامانه جامع انبارها بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.