| کد خبر: 162178 |

دلاوری در گفت و گو با تین نیوز تشریح کرد:

◄ «پرویزخان» دو ماه بعد از بازگشایی؛ رونق یا رکود؟

طی سالهای 95 و 96 میزان ورود و خروج کامیون از پرویز خان به‌روزی بیش از 500 کامیون می‌رسید و این درحالی‌که است که اکنون در بهترین حالت روزی 150 کامیون وارد عراق و هم‌چنین از عراق وارد ایران می‌شوند.

تین نیوز

یک فعال حمل‌ونقلی به تشریح وضعیت مرز پرویزخان دوماه بعد از بازگشایی آن پرداخت.

دلاوری مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی دالاهو شایان در خصوص وضعیت مرز پرویزخان دو ماه بعد از بازگشایی به خبرنگار تین نیوز گفت: اکنون دو ماهی می‌شود که فعالیت در مرز به‌صورت متداوم ادامه دارد و هیچ روزی نبوده است که با بسته بودن مرز مواجه شویم.

وی ادامه داد: با این‌ حال هنوز میزان ورودی و خروجی کامیون‌ها به شرایط قبل باز نگذشته است.

دلاوری در این خصوص توضیح داد: در سال‌های 95 و 96 میزان ورود و خروج کامیون از پرویزخان به‌روزی بیش از 500 کامیون می‌رسید و این درحالی‌که است که اکنون در بهترین حالت روزی 150 کامیون وارد عراق و هم‌چنین از عراق وارد ایران می‌شوند.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی دالاهو شایان با بیان اینکه برای رسیدن به شرایط قبل از بسته بودن مرز نیازمند جلب اعتماد کشور عراق و هم‌چنین شرکت‌های حمل‌ونقلی هستیم ادامه داد: اکنون عراق تعرفه واردات لبنیات از ایران را افزایش داده است که مهم‌ترین دلیل آن بی‌اعتمادی در روابط دو کشور است. درعین‌حال با مسئله کامیون‌های تُرک هم روبرو هستیم و آن‌ها به‌شدت در حال رقابت با ایران برای گرفتن این مسیر ترانزیتی هستند.

دلاوری این را هم گفت که در مدت بسته بودن مرز پرویز خان بسیاری از کارمندان شرکت‌های حمل‌ونقلی با ناامیدی و در پی یافتن شرایط بهتر وارد مشاغل دیگر شدند و گفت: مشکل دیگر سبقت میزان کامیون از میزان بار است و انقدر که کامیون وجود دارد بار کافی نیست.

وی خبر داد که درحال حاضر بسیاری از کامیون‌ها تغییر کاربری داده و دیگر در مسیرهای خارجی کار نمی‌کنند و مسیرهای داخلی را ترجیح می‌دهند و گفت: لبنیات، سوخت، دارو از جمله کالاهای صادراتی ایران به عراق است بااین‌حال حجم و میزان بار کاهش پیدا کرده است و همین مشکل در تعداد بار عامل اصلی عدم بهره‌وری کافی کامیون‌های ایرانی است.

به گزارش تین‌نیوز استان کرمانشاه بالاترین میزان بیکاری را دارد و از مرز پرویزخان به‌عنوان یکی از نقاط قوت اقتصادی استان کرمانشاه یاد می‌شود که اکنون به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی و اقتصادی استان مسدود شده است.

صادرات و ترانزیت سه میلیارد دلاری در سال از پرویزخان تمام نگاه‌ها و امیدها را به فعالیت‌های این مرز مهم در غرب کشور پس از بازگشایی سوق داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.