| کد خبر: 86468 |

◄ بندر بوشهر پیشگام در انجام مطالعات برنامه‌ریزی پروژه

تین‌نیوز| معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، گفت: بندر بوشهر، نخستین بندر در سطح کشور، در انجام مطالعات برنامه‌ریزی پروژه است.
 
به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مسعود قاسمیان افزود: با برگزاری جلسه کمیته مهندسی ارزش سازمان بنادر و دریانوردی و تصویب انجام مطالعات برنامه ریزی ارزش پروژه (طرح توسعه مجتمع بندری نگین) و انتخاب مشاور توسط اداره کل مهندسی سواحل و بنادر، مطالعات برنامه‌ریزی ارزش پروژه با انجام جلسه پیش کارگاهی و همچنین بازدید اعضای کمیته مطالعات از مجتمع بندری نگین، آغاز شد.
 
قاسمیان اظهار داشت: مطالعات برنامه‌ریزی ارزش، با هدف بررسی و تحلیل فعالیت‌های پروژه در مراحل طراحی، اجرا، بهره‌برداری و نگهداری انجام می‌شود که با استفاده از تجارب، ابتکار‌ها و فعالیت‌های متخصصان درجهت تحلیل کارکرد سیستم‌ها، عوامل، تجهیزات و تاسیسات، بمنظور دستیابی به کارکردی پیش‌بینی شده با کمترین هزینه و همچنین با حفظ اولویت‌بندی و یا ارتقاء کیفیت در کوتاهترین زمان، صورت می‌پذیرد.
 
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: تاکنون دو پروژه مهندسی ارزش، شامل ساماندهی زیرساخت‌ها و محوطه‌های بندر بوشهر و همچنین لایروبی حوضچه و کانال دسترسی و احداث دایک وانحراف سیلاب بندر دیلم با موفقیت به اتمام رسانده شده است.
 
براساس بخشنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، انجام مطالعات برنامه‌ریزی ارزش، در خصوص پروژه‌هایی که میزان هزینه اجرای آن‌ها بیش از هشتصد میلیارد ریال برآورد شده، الزامی است.
 
بندر بوشهر دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ٧ میلیون تن کالا است، که این روند با طرح و توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین، به ١٥ میلیون تن در سال می‌رسد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.