بازدید سایت : ۵۱۹۶۰
| کد خبر ۲۹۹۲۳۷
کپی شد

زمین فرودگاه گناوه به شرکت فرودگاه ها باز می گردد؟ مسیرهای پروازی فرودگاه بوشهر افزایش می یابد

ر زمان حاضر فرودگاه شهدای بوشهر دارای چهار مسیر پروازی فعال شامل بوشهر ـ تهران، بوشهر ـ مشهد، بوشهر ـ خارگ و پرواز خارجی بوشهر ـ دبی است که بخش عمده پروازها در مسیر تهران انجام می شود.

زمین فرودگاه گناوه به شرکت فرودگاه ها باز می گردد؟ مسیرهای پروازی فرودگاه بوشهر افزایش می یابد
تین نیوز |

مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر با بیان اینکه با هدف افزایش رضایت مندی شهروندان و ارتقای دسترسی هوایی این استان، توسعه مسیرهای پروازی و تنوع ایرلاین ها در دستور کار فرودگاه بین المللی شهدای بوشهر قرار گرفته است، گفت:  زمین فرودگاه گناوه به مساحت ۱۴۳ هکتار که در گذشته در اختیار شرکت فرودگاه ها بود، در جریان اجرای طرح نهضت ملی مسکن و در دولت سیزدهم، از تملک شرکت فرودگاه ها خارج و به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار شد؛ این در حالی است که شرکت فرودگاه ها در جریان این واگذاری قرار نگرفته بود.

به گزارش تین نیوز، عباس اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در زمان حاضر فرودگاه شهدای بوشهر دارای چهار مسیر پروازی فعال شامل بوشهر ـ تهران، بوشهر ـ مشهد، بوشهر ـ خارگ و پرواز خارجی بوشهر ـ دبی است که بخش عمده پروازها در مسیر تهران انجام می شود.

 

وی افزود: همه تلاش ما این است که با جذب شرکت های هواپیمایی متنوع، بویژه ایرلاین های داخلی، امکان انتخاب برای مسافران فراهم شود تا بتوانند بر اساس کیفیت خدمات و ترجیح های خود از خطوط هوایی موردنظرشان استفاده کنند.

مدیرکل فرودگاه های بوشهر با اشاره به نیازهای پروازی جدید مردم استان بوشهر گفت: یکی از خواسته های پر تکرار شهروندان، راه اندازی پروازهای مستقیم بوشهر به اصفهان و رشت است و در اولویت بعدی نیز مسیر بوشهر ـ تبریز قرار دارد؛ در همین راستا رایزنی هایی با شرکت های هواپیمایی انجام شده، اما با توجه به محدودیت های موجود در ناوگان پروازی، متقاعد کردن شرکت ها برای حضور در این مسیرها با دشواری هایی همراه بوده است.

اسماعیلی ادامه داد: در زمان حاضر شهروندان ناچارند برای دسترسی به این مقاصد از طریق سفر زمینی اقدام کنند یا با پرواز به تهران و سپس تعویض مسیر و گاهی نیز از طریق شیراز سفر خود را ادامه دهند که این امر موجب افزایش زمان و هزینه سفر می شود.

وی همچنین از آغاز فعالیت شرکت "همراه کوشاکیش" به عنوان دومین شرکت خدمات زمینی در فرودگاه بوشهر از پایان سال گذشته خبر داد و گفت: این شرکت خدمات با کیفیتی را به ایرلاین ها ارائه می دهد که نقش مؤثری در ارتقای سطح خدمات فرودگاهی داشته است.

مدیرکل فرودگاه های بوشهر با اشاره به پروازهای عتبات عالیات گفت: با توجه به نزدیکی ایام اربعین، پیگیری هایی برای برقراری پرواز مستقیم بوشهر ـ نجف انجام شده است؛ سال گذشته نیز این پرواز برقرار شد، اما با استقبال محدود مسافران همراه بود.

وی افزود: با این حال، در صورت استقبال مردم و همکاری شرکت های هواپیمایی، تلاش خواهیم کرد پروازهای عتبات از بوشهر دوباره فعال شود.

اسماعیلی تأکید کرد: اگر ظرفیت استان بدرستی پای کار بیاید و نیاز مردم در این حوزه بخوبی دیده شود، فرودگاه بوشهر آمادگی دارد تا در حوزه حمل ونقل هوایی، نقش پررنگ تری در ارائه خدمات و تسهیل سفرهای داخلی و بین المللی ایفا کند.

درخواست بازگشت زمین فرودگاه گناوه به شرکت فرودگاه ها در دست پیگیری است

مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر با اشاره به اینکه با درخواست های مکرر مردم شهرستان گناوه و پیگیری های فعالان اجتماعی، بازگشت زمین فرودگاه گناوه به شرکت فرودگاه ها به عنوان یک مطالبه جدی در دست پیگیری است، اظهار کرد: زمین فرودگاه گناوه به مساحت ۱۴۳ هکتار که در گذشته در اختیار شرکت فرودگاه ها بود، در جریان اجرای طرح نهضت ملی مسکن و در دولت سیزدهم، از تملک شرکت فرودگاه ها خارج و به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار شد؛ این در حالی است که شرکت فرودگاه ها در جریان این واگذاری قرار نگرفته بود.

وی افزود: پس از اطلاع از این موضوع، مخالفت رسمی خود را اعلام کردیم، اما این واگذاری در قالب مصوبه شورای مسکن استان بوشهر و به منظور اجرای نهضت ملی مسکن نهایی شد.

اسماعیلی گفت: در همان زمان نیز مردم شهرستان گناوه اعتراضاتی داشتند و مسئولان وقت از جمله استاندار و معاون عمرانی وعده هایی درباره بازگشت زمین به شرکت فرودگاه ها دادند که تاکنون محقق نشده است.

مدیرکل فرودگاه های بوشهر ادامه داد: تغییر کاربری این زمین از فرودگاهی به مسکونی و ابطال سند آن به نام راه و شهرسازی و مسکونی، اکنون موجب نگرانی جدی در بین مردم و کارشناسان شده، زیرا یافتن زمینی مناسب برای احداث فرودگاه با ویژگی های فنی و موقعیت مکانی مشابه، بسیار دشوار است و از دست دادن این زمین می تواند برای همیشه امکان احداث فرودگاه در گناوه را منتفی کند.

اسماعیلی گفت: با وجود وعده مسئولان برای ابطال مصوبه قبلی و بازگرداندن سند زمین به شرکت فرودگاه ها، این روند تاکنون به سرانجام نرسیده است و بتازگی نیز پیشنهاد معاوضه این زمین با زمینی در نزدیکی بندر ریگ به وسعت تقریبی دو هزار هکتار از سوی اداره کل راه و شهرسازی مطرح شده است، اما اولویت شرکت فرودگاه ها همچنان بازگرداندن زمین اصلی است.

وی بیان کرد: هدف ما از بازگرداندن این زمین، راه اندازی یک فرودگاه محلی با تمرکز بر پروازهای تفریحی، کوچک و گردشگری با سرمایه گذاری بخش خصوصی است؛ در افق بلندمدت نیز در صورت اثبات ظرفیت شهرستان و توانمندی سرمایه گذار، امکان توسعه فرودگاه به حوزه های تجاری، باری و مسافری نیز وجود خواهد داشت.

مدیرکل فرودگاه های بوشهر تأکید کرد: تحقق این مطالبه به حمایت و همراهی همه جانبه مسئولان استانی و ملی نیاز دارد تا گام بلندی در راستای توسعه زیرساخت های حمل ونقل و بهره برداری از ظرفیت های بالقوه شهرستان گناوه برداشته شود.

فرودگاه جدید بوشهر به عنوان ذخیره استراتژیک در آمایش سرزمینی ثبت شد

مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر گفت: با توجه به محدودیت های زیرساختی فرودگاه کنونی بوشهر و ضرورت توسعه متوازن هوانوردی در این استان، برنامه ریزی برای احداث یک فرودگاه جدید در دستور کار قرار گرفته که این موضوع در کمیسیون مستندسازی و همچنین طرح آمایش سرزمینی به تصویب رسیده است.

اسماعیلی اظهار کرد: فرودگاه کنونی بوشهر به دلیل قرارگیری در محدوده شهری و محدودیت های شدید فضایی، ظرفیت پاسخگویی به نیازهای حال حاضر و آتی این استان را ندارد؛ از این رو، دو رویکرد کوتاه مدت و بلندمدت برای توسعه زیرساخت های فرودگاهی تدوین شده است.

وی افزود: در گام نخست و در افق کوتاه مدت، احداث یک ترمینال جدید به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در دستور کار قرار دارد که با تحقق آن، بخشی از مشکلات مربوط به ازدحام، همزمانی پروازها و کمبود فضا در ترمینال کنونی برطرف خواهد شد؛ زمین مورد نظر برای اجرای این پروژه مشخص شده و در زمان حاضر، حل و فصل مسائل مربوط به معارضان در حال پیگیری است.

مدیرکل فرودگاه های بوشهر با بیان اینکه افق بهره برداری از این ترمینال بین ۱۰ تا ۲۰ سال آینده تعریف شده است، ادامه داد: هدف ما این است که ضمن ارتقای سطح خدمات، زمینه لازم برای توسعه پروازها و افزایش رضایتمندی مسافران فراهم شود.

اسماعیلی درباره افق بلندمدت توسعه فرودگاه بوشهر گفت: موضوع جابجایی کامل فرودگاه به مکانی جدید، سال هاست که در این استان مطرح بوده و اکنون با جانمایی انجام شده و تصویب در کمیسیون مستندسازی و آمایش سرزمینی، گام های مهمی در تحقق این هدف برداشته شده است.

وی بیان کرد: زمین جدید که به عنوان لکه گذاری فرودگاهی در اسناد رسمی ثبت شده، ظرفیت تبدیل به یک فرودگاه مدرن و منطبق با استانداردهای جهانی را دارد؛ این زمین می تواند به عنوان یک ذخیره استراتژیک برای آینده استان بوشهر در حوزه حمل ونقل هوایی حفظ شود.

مدیرکل فرودگاه های بوشهر تأکید کرد: انتقال فرودگاه از دل شهر نه تنها امکان توسعه بیشتر را فراهم می کند، بلکه شهر بوشهر را نیز از محدودیت های کنونی مرتبط با تردد هوایی و مسائل شهری نجات خواهد داد که امیدواریم با حمایت مسئولان استانی و ملی، زمینه برای تحقق این چشم انداز فراهم شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.