| کد خبر: 263085 |

فاز نخست طرح توسعه بندر کنگان نیمه دوم امسال بهره‌ برداری می‌ شود

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان، گفت: پیشرفت فیزیکی فاز نخست طرح توسعه بندر کنگان اکنون به بیش از ۹۵ درصد رسیده و براساس برنامه در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان، گفت: پیشرفت فیزیکی فاز نخست طرح توسعه بندر کنگان اکنون به بیش از ۹۵ درصد رسیده و براساس برنامه در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از از سازمان بنادر و دریانوردی، عبدالمحمد نادری رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان گفت: پیشرفت فیزیکی فاز نخست طرح توسعه بندر کنگان اکنون به بیش از ۹۵ درصد رسیده و براساس برنامه در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری می‎رسد. فاز نخست طرح یاد شده شامل بازوی اصلی به طول یک هزار و ۳۲۵ متر و بازوی فرعی به طول ۴۴۰ متر از نوع دایک سنگی است. 

وی بیان کرد: با اتمام طرح توسعه مساحت حوضچه بندر با افزایش پنج برابری به ۳۶ هکتار و عمق حوضچه از چهار به حدود ۷ متر افزایش می‎ یابد. 

نادری ادامه داد: قابلیت ورود و تخلیه شناورهای فلزی تا ظرفیت سه هزار تن از دیگر مزیت های قابل توجه طرح توسعه بندر کنگان است که این مهم در نیمه دوم امسال محقق می شود. 

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان تصریح کرد: در قالب طرح توسعه همچنین سه پست اسکله رمپ ویژه پهلوگیری شناور فلزی لندینگ کرافت اجرا شده که مزیت مهم آن تفکیک حوضچه شناورهای سفاری از صیادی است. 

نادری افزود: با تفکیک حوضچه ها علاوه بر امکان پارک ایمن و مطمئن برای شناورهای سنتی، ظرفیت حوضچه تجاری توسعه و قدرت مانور شناورها متردد در بندر کنگان به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‎ کند. 

به گفته وی، طرح توسعه بندر کنگان یکی از مطالبه های دیرینه ساحل نشینان این منطقه است چراکه رونق بندر و بهبود وضعیت کسب و کارها در کنگان کمک شایانی می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.