| کد خبر: 241959 |

خط کشتیرانی مسافری بین بوشهر و قطر راه‌اندازی می‌شود

استاندار بوشهر با اشاره به افزایش صادرات استان بوشهر به کشور قطر گفت: خط کشتیرانی مسافری بین بندر بوشهر و بنادر کشور قطر راه‌اندازی می‌شود.

تین نیوز

احمد محمدی‌زاده عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به میزبانی کشور قطر از جام جهانی، تلاش‌های برای استفاده از فرصت همسایگی با این کشور در این زمینه داشته‌ایم.

به گزارش تین نیوز، وی با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در زمینه بندر، گمرک، فرودگاه و.... اضافه کرد: این ظرفیت‌ها فرصت خوبی برای حمل مسافر، کالا و محموله‌ها از بوشهر به قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ است.

استاندار بوشهر با اشاره به سفر سفیر قطر در ایران به بوشهر بعد از ماه مبارک رمضان بیان کرد: در این سفر ضمن بررسی ظرفیت‌های بندری، تجاری و فرودگاهی این استان راهکارهای لازم برای تقویت صادرات محموله‌ها از بنادر استان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست تخصصی با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران و رئیس اداره بنادر کشور قطر افزود: در این نشست راهکارهای لازم برای توسعه روابط اقتصادی، تجاری و حمل و نقل دریایی بررسی شد.

محمدی‌زاده با اشاره به تصمیم‌گیری برای اقدامات دو جانبه در راستای توسعه صادرات و حمل و نقل دریایی خاطرنشان کرد: صادرات محصولات کشاورزی و میوه و تره‌بار از بندر دیر به بندر الرویس قطر از دیگر برنامه‌ها است.

وی از افزایش صادرات استان بوشهر به قطر خبر داد و گفت: استان بوشهر از دیرباز با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از جمله قطر مراوده فرهنگی، اقتصادی و تجاری داشته است.

استاندار بوشهر، صادرات ۸۰ هزار رأس دام از استان به قطر را از دیگر مصوبات نشست با مسئولان قطری دانست و افزود: رئیس اداره بنادر قطر بر گسترش روابط تجاری، اقتصادی و حمل مسافر از بنادر استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌های مهم این استان تأکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.