| کد خبر: 215621 |

صدور ۵.۷ میلیون تن کالا از گمرکات بوشهر/ ۱۰۶ هزار تن وارد شد

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از صدور ۵.۷ میلیون تن کالا از گمرکات استان طی سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۱۰۶ هزار تن کالا به گمرکات استان وارد شده است.

تین نیوز

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از صدور ۵.۷ میلیون تن کالا از گمرکات استان طی سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۱۰۶ هزار تن کالا به گمرکات استان وارد شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، بهروز قره بیگی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سه ماهه نخست امسال بیش از ۵.۷ میلیون تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۱۸۴ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

وی مقصد اصلی صادرات کالا از گمرکات استان را چین، امارات، مناطق ویژه، افغانستان، هند، کره جنوبی، قطر، پاکستان، ترکیه و برزیل عنوان کرد و افزود: مهمترین کالاهای صادراتی نیز محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، آبزیان و سبزی‌جات و صیفی‌جات بوده است.

مدیرکل گمرک بوشهر همچنین از ورود ۱۰۶ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۲۱۸ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور خبر داد و بیان کرد: واردات کالا از نظر ارزش ۱۷ درصد کاهش و از نظر وزن پنج درصد افزایش داشته است.

وی مهمترین کالاهای وارداتی را موز، لاستیک، کره، چای سیاه، قطعات خودرو و برنج دانست و ادامه داد: چین، امارات، هند، فیلیپین، نیوزیلند، آلمان، سریلانکا، ایتالیا، کره جنوبی و اسپانیا مهمترین مبدا کالاهای وارداتی بوده است.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.