| کد خبر: 202475 |

چرا تاکسی شهر در بوشهر کم است؟

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندر بوشهر گفت: از حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی شهری، ۲۰۰ دستگاه به علت فرسودگی بیرون نمی آید و قابلیت سرویس دهی ندارند.

تین نیوز

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندر بوشهر گفت: از حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی شهری، ۲۰۰ دستگاه به علت فرسودگی بیرون نمی آید و قابلیت سرویس دهی ندارند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، حسن شجاعی پور در پاسخ به دلیل کم بودن تعداد تاکسی های زرد -تاکسی‌های شهری- بوشهر عنوان کرد: تاکسی های شهری ما حدود ۴۰۰ دستگاه است که از میان این ۴۰۰ دستگاه چیزی در حدود ۲۰۰ دستگاه به علت فرسودگی و مشکلات دیگر بیرون نیامده و قابلیت سرویس دهی ندارند، یعنی در واقع و در حال حاضر حدود ۲۰۰ دستگاه از تاکسی ها فعال است.

وی در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: بخش نوسازی ما، یک وام ۴ درصدی برای کسانی که قصد خرید تاکسی را دارند ارائه می دهد، یعنی حدود ۵۰‌ میلیون تومان که از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران توافقاتی انجام شده که پرداخت کنند و آنها نیز آماده پرداخت این وام هستند، ولی متاسفانه خودروسازان، برای تامین خودرو مشکل داشتند و هنوز نتوانسته ایم‌ هیچ نتیجه ای بگیریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر خودروساز خودرو را تامین کند، ما می توانیم افراد را مشخص و معرفی کنیم تا شروع به کار کنند. شرکت ایران خودرو هم اعلام کرده که می توانم تامین کنم ولی پرداخت ها نقدی است و هر خودرویی حدود ۷۰ میلیون تومان می شود که متاسفانه هم توان خرید برای رانندگان ما نیست و هم اینکه چون هزینه پژو بالاتر است، و استهلاک بالاتری هم دارد، رانندگان‌ ما رغبتی برای خرید پژو نداشتند.

شهروندان، تخلف رانندگان را به سامانه ۱۳۷ اعلام کنند

شجاعی پور در پاسخ به افزایش کرایه ها پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، اظهار کرد: ما هیچ نرخی را تغییر ندادیم، ولی برخی اوقات راننده های شخصی این کار را می کنند و یا حتی تاکسی ما تخلفاتی می کند که ما با راننده های شخصی برخورد می کنیم، و اجازه کار به آنها نمی دهیم‌ مگر آنکه بیایند و مجوز بگیرند. و از بین رانندگان شخصی تنها کسانی می توانند فعالیت کنند که تحت عنوان تاکسی موقت مجوز گرفته باشند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندر بوشهر تاکید کرد: در بحث افزایش غیرقانونی کرایه اگر شهروندی تخلف راننده ای در زمینه کرایه و... را اعلام و کد خودرو را در سامانه ۱۳۷ اعلام کند، ما در کمیته انضباطی خود مطرح کرده و با راننده متخلّف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: البته ناگفته نماند که آژانس های تاکسی تلفنی زیر نظر ما نیستند و زیر نظر سازمان صنعت و معدن‌ هستند و سامانه آنها نیز ۱۲۴ است، و تاکسی های بی سیم‌ نیز باز زیر نظر ما هستند، اگر باز مورد تخلفی دیدند می توانند به ما اطلاع دهند تا ما برخورد کنیم.

ناوگان اتوبوسرانی شهر بوشهر در حال گسترش است

این مسئول عنوان کرد: خوشبختانه اخیرا از اتوبوس های شهری استقبال خوبی شده است، ما حدود ۸ دستگاه اتوبوس را نوسازی کرده و وارد خط کرده ایم، و خط ساحلی که قبلا نداشتیم الان مشغول به فعالیت است و در حال حاضر از میدان‌ معلم تا بهمنی را سرویس می دهد، در خود بهمنی نیز یک خط را فعال کرده ایم که خوابگاه دانشج.یان،  ۲۰ متری دانشگاه و محوطه بهمنی را سرویس می دهد که مورد استقبال نیز قرار گرفته است. خط پایگاه هوایی و پایگاه دریایی را نیز فعال کرده ایم.

معطلی مسافران در ایستگاه اتوبوس بهبود می یابد

حسن شجاعی پور در زمینه معطلی مسافران و زمان انتظار آنان گفت: در خط بهمنی و تنگک تا سطح شهر، اتوبوس ها هر ۲۰ دقیقه یک بار سرویس می دهند، ولی خط سنگی (میدان باغ زهرا تا میدان معلم) هر ۱۵ دقیقه یک بار تردد می کند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندر بوشهر بیان کرد: سعی می کنیم تا یک‌ماه آینده فعالیت ناوگان اتوبوسرانی را بیشتر کنیم تا بتوانیم‌ خدمت بیشتری به شهروندان ارائه دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.