| کد خبر: 193316 |

توسعه زیرساخت‌ها باعث ماندگاری مردم در روستاها می‌شود

شهرستان تنگستان سال گذشته با پرداخت ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی مقام سوم استان را کسب کرد و تلاش می شود امسال نیز در زمینه رونق اشتغال روستایی گام‌های مثبتی برداشته شود.

تین نیوز

با توجه به این‌که ۷۰ درصد جمعیت شهرستان تنگستان روستایی است، توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در مناطق مختلف روستایی منجر به ماندگاری مردم در روستاها می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، فرماندار تنگستان در نشست توسعه اقتصادی و اشتغال روستایی بخش دلوار شهرستان تنگستان گفت: با توجه به سیاست دولت و مدیریت ارشد استان با پرداخت و جذب اعتبارات بخش اشتغال روستایی تحول خوبی در روستاها به وجود آمده است.

عبدالحسن رفیعی‌پور افزود: شهرستان تنگستان سال گذشته با پرداخت ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی مقام سوم استان را کسب کرد و تلاش می شود امسال نیز در زمینه رونق اشتغال روستایی گام‌های مثبتی برداشته شود.

وی بیان کرد: برای توسعه و تقویت خدمات زیرساختی در روستاها تاکنون طرح‌های مهم از جمله زمین‌های چمن مصنوعی، بوستان‌های امید و آسفالت معابر روستایی درهمه روستاهای بالای ۵۰۰ نفر جمعیت اجرا شده است.

رفیعی‌پور اظهار داشت: یکی از دلایل عمده شکست در طرح‌ها و برون‌رفت از تنگناهای اقتصادی در سال‌های گذشته در حوزه مطالعه و انتخاب گروه مشاوره طرح ها بوده که هیچ‌گونه آشنایی و سنخیتی با مکان اجرای طرح، منطقه و روستای هدف نداشتند.

وی افزود: یکی از قابلیت‌های طرح توسعه اقتصادی و اشتغال روستایی استان بوشهر این است که گروه مطالعاتی و تحقیقاتی آن از نیروهای همین استان و بومی منطقه هستند و همین امر باعت شده نیازی نباشد خیلی از اطلاعات مورد نیاز را از تک تک دهیاران بگیرند.

فرماندار تنگستان تاکید کرد: نگاه دولت تدبیر و امید به توسعه روستاها در بخش‌های بهداشت، ورزش، راه‌ و عمران روستایی است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم از منظر فنی و کارشناسی با نشست‌هایی که با بخش‌داران، دهیاران و روسای دستگاه‌های اجرایی ازجمله صنعت و معدن و جهاد کشاورزی برگزار می‌شود نیازها را بر اساس واقعیت، مشخص و تبیین کرد، می‌توان خیلی از محدودیت‌های موقت را برای ایجاد اشتغال از بین برد.

 فرماندار تنگستان یادآور شد: در بخش دلوار طرح‌های خوبی در حوزه شیلات و آبزی‌پروری در دست اجراست که باید از همین پتانسیل‌ها برای برطرف کردن تنگناهای اقتصادی استفاده کرد.

رفیعی‌پور تاکید کرد: برای توسعه شهرستان لازم است با شناخت نیازهای واقعی و علمی روستاها سند توسعه روستایی را در ۲ بخش دلوار و مرکزی تبیین  به مرحله اجرا رساند نه این‌که این سند تنها وارد ویترین شود و سال‌ها خاک بخورد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.