| کد خبر: 164167 |

◄ امدادرسانی به لنج باری مسیر دبی - گناوه

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با اقدام به‌موقع شناور عملیاتی ناجی ۹، موتور لنج باری از خطر غرق شدن نجات یافت.

تین نیوز

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با اقدام به‌موقع شناور عملیاتی ناجی ۹، موتور لنج باری از خطر غرق شدن نجات یافت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، نورالله اسعدی گفت: در پی اعلام اضطرار از سوی موتورلنج حادثه باری دیده که در مسیر دیر-دیلم در حال تردد بود  به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی خارک مبنی بر نقص فنی و آبگرفتگی شدید، هماهنگی‌های لازم انجام و شناور ناجی ۹ به موقعیت اعزام شد.

اسعدی افزود: با رسیدن ناجی ۹ و تیم عملیاتی به موتور لنج مذکور میزان خسارت ارزیابی و بلافاصله عملیات تخلیه آب و تحت کنترل درآوردن میزان آب‌گرفتگی انجام گرفت.

وی افزود: پس از تخلیه آب از موتور لنج، شناور ناجی ۹ به‌منظور حصول اطمینان لازم از وجود مشکل برای شناور، لنج حادثه‌دیده را به مدت یک ساعت در مسیر مورد اسکورت قرارداد که با تائید فرمانده موتور لنج باری از عدم وجود اشکال، شناور عملیاتی ناجی۹ به سمت پایگاهش در اسکله مروارید جزیره خارک بازگشت.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در پی اعلام اضطرار موتورلنج یادشده که از دبی در کشور امارات به سمت بندر گناوه در حال تردد بود به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی خارگ، مبنی بر آب‌گرفتگی شدید و احتمال غرق شناور و ازکارافتادن دستگاه مسیریاب، بلافاصله هماهنگی‌های لازم انجام شد و شناور ناجی ۹ به منطقه موردنظر اعزام شد.

اسعدی افزود: شناور عملیاتی ناجی با حضور به‌موقع در منطقه و بر اساس الگوهای تعیین‌شده به گشت زنی پرداخت و به شناور در حال غرق رسید.

وی اضافه کرد: با رسیدن شناور ناجی به موقعیت بلافاصله عملیات نجات ۹ خدمه موتور لنج باری در حال غرق انجام گرفت.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: پس از نجات خدمه  شناور ناجی ۹ در اسکله مروارید جزیره خارگ پهلو گرفت و  نفرات را تحویل مسئولان مستقر برو روی اسکله کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.