| کد خبر: 163646 |

◄ بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و‌ دریانوردی از اسکله‌های دیلم و‌ گناوه

بندر گناوه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه بازدید خود از بنادر کشور با هدف بررسی وضعیت خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی در بنادر، وارد استان بوشهر شد و از بنادر استان بازدید کرد.

تین نیوز

 محمد راستاد امروز طی سفر دوروزه‌اش به استان بوشهر از بنادر دیلم و گناوه بازدید کرد. همچنین در هفتمین روز از سفرهای نوروزی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به بنادر محمد عامری، بوالخیرو لاور ساحلی می‌رود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، بازدید از پروژه‌های بندر بوشهر، اسکله کانتینری نگین، نیروگاه برقی، نمایشگاه تجارت دریایی (عمارت ایرانی)، رونمایی از کتاب بندر بوشهر، اسکله‌های مسافری و گردشگری بوشهر (اسکله شورا، اسکله شناور جفره، اسکله شیلات و صیادی صلح آباد) ازجمله برنامه‌های وی در این سفر است. وی در سفر دوروزه خود با استاندار بوشهر دیدار خواهد کرد.

استان بوشهر از شمال به استان خوزستان و قسمتی از کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب به خلیج‌فارس و قسمتی از استان هرمزگان، از شرق به استان فارس و از غرب به خلیج‌فارس محدود است. استان بوشهر با خلیج‌فارس بیش از ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی دارد و از اهمیت سوق‌الجیشی و اقتصادی قابل‌توجهی برخوردار است. این در شرایطی است که گفته می‌شود، ۷۵ درصد مردم این شهرستان از دریا ارتزاق لذا توسعه گردشگری دریایی در این منطقه اهمیت بسزایی دارد.

 چندی پیش محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفته بود: در راستای دسترسی بیشتر به بندر بوشهر و توسعه این بندر، دو طرح لایروبی پای اسکله و لایروبی مسیر دسترسی به اسکله بندر بوشهر در دستور کار قرار داده بود. ضمن این‌که در برخی از بنادر بوشهر ازجمله بنادر دیلم، گناوه، دیر و محمد عامری، طرح‌های توسعه‌ای در حال انجام است. انتظار می‌رود با اجرای طرح‌های مناسب بندری در بنادر استان بوشهر، زمینه جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تسهیل شود.

وی ادامه داده بود: کشور قطر از ظرفیت مناسبی برای دادوستد دریایی برخوردار است و با توجه به نزدیکی به استان بوشهر می‌تواند فرصت مناسبی برای تجارت و حمل‌ونقل دریایی باشد که بخشی از برنامه‌ریزی‌ها را به این سمت متمرکز کرده‌ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.