| کد خبر: 269095 |

◄ قرارداد بزرگ برقی سازی پایتخت با مشارکت مپنا

شهرداری تهران و شرکت برق و کنترل مپنا (مکو) قرارداد 950 دستگاه شارژر خودروهای برقی را امضا کردند.

تین نیوز
شهرداری تهران و شرکت برق و کنترل مپنا (مکو) قرارداد 950 دستگاه شارژر خودروهای برقی را امضا کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از گروه مپنا ؛ شهرداری تهران و شرکت مکو قرارداد طراحی، ساخت و نصب ۹۶ ایستگاه شارژ خودروهای برقی سبک و سنگین در شهر تهران را در راستای سیاست های کلان کشور و رفع مشکلات آلودگی هوای کلانشهرهای کشور، روز چهارشنبه دوم اسفند 1402 به امضا رساندند.

به موجب این قرارداد که در حضور شهردار تهران به امضای مدیران عامل شرکت برق و کنترل مپنا و موسسه رایانه شهر تهران رسید، تعداد 950 دستگاه شارژر AC و DC خودروهای برقی سبک و سنگین در پایتخت نصب و بهره برداری خواهد شد.

از میان این ۹۶ ایستگاه، تعداد ۲۱ ایستگاه به استفاده اتوبوس های برقی اختصاص می یابد و ۷۵ ایستگاه شارژ دیگر نیز برای استفاده تاکسی های برقی تجهیز خواهد شد. 

ایستگاه های مذکور مجموعاً دارای ۹۵۰ شارژر شامل 400 دستگاه شارژر AC 22 kW، ۱۵۰ دستگاه شارژر DC 60 kW، ۱۵۰ دستگاه شارژر DC 120 kW و ۲۵۰ دستگاه شارژر DC 240 kW است که به تفکیک زیر بنا و نیاز مناطق مختلف، در سطح شهر نصب خواهد شد. 

مرکز کسب و کار برقی سازی شرکت مکو به عنوان بازوی اجرایی گروه مپنا با هدف عملی ساختن مسئولیت اجتماعی خود و اهداف زیست محیطی برنامه ریزی شده در سال های گذشته، اقدامات مهمی را در جهت گسترش زیرساخت شارژ هوشمند خودروهای برقی انجام داده است تا در آینده شهروندان از وجود شبکه زیرساخت برای شارژ و پشتیبانی از تأمین انرژی خودروهای برقی در کشور اطمینان حاصل کنند.

یکی از ضروریات فراهم ساختن چنین شرایطی، راه اندازی ایستگاه های شارژ خودرو برقی در نقاط مختلف کشور است و در این راستا گروه مپنا با سیاست کلان برقی سازی، گام مهمی را برای تحقق توسعه شبکه شارژ هوشمند و همچنین پیشروی به سمت آینده صنعت حمل و نقل، هم راستا با کشورهای پیشرفته جهان برداشته است.

این قرارداد، اقدام مهمی در راستای تحقق طرح بزرگ برقی سازی حمل و نقل عمومی پایتخت بوده و امید است در ادامه پیام آور هوای پاک و آسمان آبی برای شهروندان شهر تهران باشد.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: مپنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.