| کد خبر: 268100 |

◄ بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی المهدی با حضور وزیر صمت

نیروگاه سیکل ترکیبی المهدی، به ظرفیت 526 مگاوات، روز پنجشنبه دوازدهم بهمن ماه 1402 با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل گروه مپنا به بهره برداری رسید.

تین نیوز
نیروگاه سیکل ترکیبی المهدی، به ظرفیت 526 مگاوات، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل گروه مپنا به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از گروه مپنا ؛ پروژه نیروگاه المهدی با سرمایه گذاری گروه مسوخت و انرپنا در استان هرمزگان احداث شده و متشکل از 2 واحد توربین گاز به ظرفیت هرکدام 183 مگاوات و یک واحد توربین بخار به ظرفیت 160 مگاوات است.

“دستیابی به رکورد سریع ترین زمان احداث نیروگاه های گازی در مدت حدود 11 ماه، استفاده از سیستم بومی کنترل واحد گازی (MAPCS)، استفاده از سیستم بومی تحریک واحد گازی (MAPEX)، استفاده از سیستم بومی راه اندازی واحد گازی (MAPLCL – E) و کسب رکورد 1.1 میلیون نفر ساعت بدون حادثه” از جمله دستاوردهای مهم پروژه احداث نیروگاه المهدی محسوب می شود.

احداث نیروگاه المهدی کمک بزرگی به توسعه زیرساخت های صنعتی کشور است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح این پروژه نیروگاهی اظهار داشت: احداث نیروگاه المهدی می تواند کمک بزرگی به توسعه زیرساخت های صنعت کشور باشد.

«عباس علی آبادی»، گفت: دولت در تلاش است بتواند هر چه بیشتر موانع تولید را رفع کند که از جمله آن توسعه زیرساخت هایی همچون تسهیل ایجاد نیروگاه های تولید برق است.

او بر ضرورت فراهم شدن سرمایه گذاری مناسب برای ادامه فازهای پروژه نیروگاه المهدی تاکید کرد.

وزیر صمت گفت: این طرح از سال ۱۴۰۱ آغاز و در بهمن ماه ۱۴۰۲ در فاز یک با سرمایه گذاری ۲۳۴.۵ میلیون یورو و اشتغال مستقیم ۱۵۰ نفر به اتمام رسید.

نیروگاه المهدی، منجی انرژی برای استان هرمزگان است

مدیرعامل آلومینیوم المهدی نیز استان هرمزگان را میزبان صنایع انرژی بر و بسیار با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی المهدی شامل دو واحد گازی، یک واحد بخار و جمعاً ۵۴۶ مگاوات است که امروز فاز نخست بخش گاز آن بهره برداری شد. این نخستین توربین بخش گاز نیروگاه است که ظرفیت آن ۱۸۳ مگاوات است و فاز دوم گاز نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ و توربین بخار ۱۸۰ مگاواتی آن در فاز آخر بهره برداری می شود.

«حمید رجب پور» تصریح کرد: اگر بخواهم تعبیر درستی از این نیروگاه داشته باشم، باید بگویم این نیروگاه یک منجی انرژی برای استان هرمزگان است؛ چراکه بحث برق از مباحث اصلی صنعتی استان هرمزگان است و این نیروگاه کمک بزرگی به رشد و توسعه صنایع فولادی خواهد بود.

او افزود: این نیروگاه علاوه بر آنکه نیاز کارخانه المهدی را مرتفع می کند، می تواند در تامین نیاز کمبود برق این استان در پیک بار نیز نقش بسیار مهمی داشته باشد. مدیرعامل نیروگاه المهدی گفت: یکی از مهمترین ویژگی های شاخص این نیروگاه آن است که تمامی تجهیزات از جمله توربین و ژنراتور و سایر اجزا نیروگاه، همگی توسط شرکت های گروه مپنا ساخته شده است.

در ادامه، مدیرعامل شرکت احداث و توسعه پروژه های ویژه مپنا (توسعه ۳)، به عنوان نماینده گروه مپنا در این پروژه گفت: با افتتاح فاز اول نیروگاه ۵2۶ مگاواتی المهدی، اتفاق مهمی در استان هرمزگان رقم خورده است.

«محمدحسین میری» اظهار داشت: به لطف خدا واحد اول گازی نیروگاه المهدی در پنجم آذرماه سال جاری با شبکه برق کشور سنکرون شده است و قطعا راه اندازی این نیروگاه در رفع ناترازی برق استان هرمزگان، نیاز برق کارخانه المهدی و دیگر صنایع این استان نقش حیاتی خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه این نیروگاه رکورد سریعترین زمان احداث نیروگاه گازی در کشور را تا کنون دارد ادامه داد: در این نیروگاه سیستم کنترل و تحریک واحدهای گازی کاملا بومی است و تمامی تجهیزات به کار رفته در این پروژه نیروگاهی کاملاً بومی و ساخت گروه مپنا است در بخش اجرا نیز بیش از هفتاد درصد کارکنان نیروگاه بومی همین استان هستند.

نیروگاه المهدی 3

نیروگاه المهدی 4

نیروگاه المهدی

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: مپنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.