| کد خبر: 268093 |

◄ تحویل موقت واحد سوم گازی نیروگاه سمنان

تحویل موقت واحد سوم گازی نیروگاه سمنان در روز یکشنبه یکم بهمن ماه سال 1402 توسط کارفرما به شرکت شرکت احداث و توسعه نیروگاه های مپنا (توسعه یک) ابلاغ شد.

تین نیوز
تحویل موقت واحد سوم گازی نیروگاه سمنان در روز یکشنبه یکم بهمن ماه سال 1402 توسط کارفرما به شرکت شرکت احداث و توسعه نیروگاه های مپنا (توسعه یک) ابلاغ شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از گروه مپنا ؛ پروژه نیروگاه گازی سمنان شامل دو توربین گازی MAP 2B به ظرفیت هر کدام 183مگاوات (مجموعاً 366 مگاوات) در شرایط ایزو(ISO) است. این نیروگاه در کیلومتر ۱۰ جاده سمنان به دامغان قرار دارد. کارفرمای این پروژه، شرکت تولید انرژی سامان سمنان و مشاور نیز شرکت مشاور نیرو است.

ظرفیت پست نیروگاه سمنان ۴۰۰ کیلوولت است که مهندسی، تأمین تجهیزات و احداث آن در محدوده کاری کارفرمای پروژه تعریف شده است.

شرکت توسعه یک مپنا عملیات اجرای ساخت این نیروگاه را ۲۵ دی سال ۱۳۸۷ آغاز کرد و اولین واحد این نیروگاه در دی ماه ۱۳۸۹ یعنی دو سال بعد سنکرون شد.

واحد سوم و چهارم این پروژه شامل بخش های خرید تجهیزات مورد نیاز، طراحی و خدمات مهندسی و همچنین راه اندازی در بهمن ماه 1400 با کارفرمای پروژه منعقد شد. سومین واحد این نیروگاه در مرداد ماه سال 1401 و واحد چهارم نیز در فروردین ماه 1402 با شبکه برق سراسری سنکرون شد.

گفتنی است با تحویل موقت این واحد، مجموع واحدهای تحویل موقت شده شرکت توسعه یک به 150 واحد و ظرفیت آن به 20هزار و 233 مگاوات می رسد.

نیروگاه سمنان 1

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: مپنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.