| کد خبر: 267408 |

موفقیت مپنابویلر در طراحی، ساخت و تست مشعل های هوا مرحله ای Low NOx

طراحی، ساخت و تست مشعل های هوا مرحله ای Low NOx با حضور معاون وزیر صمت در امور صنایع ماشین آلات و تجهیزات، در شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا با موفقیت انجام شد.

تین نیوز
طراحی، ساخت و تست مشعل های هوا مرحله ای Low NOx با حضور معاون وزیر صمت در امور صنایع ماشین آلات و تجهیزات، در شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا با موفقیت انجام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از گروه مپنا ؛ محمد موسوی معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت در سفر یک روزه خود به استان البرز از کارخانه بویلر و تجهیزات مپنا بازدید و در این مراسم از نخستین مشعل بویلرهای صنعتی مپنابویلر رونمایی کرد.

معاون وزیر صمت گفت: امروز شاهد یک فناوری جدید هستیم و مشعل بویلرهای صنعتی با ظرفیت ۳۰ تا ۱۰۰ مگاوات در این شرکت ساخت داخل انجام شده است. پیش تر این انحصار فناوری در دست شرکت های بزرگ پیشرو آلمانی، فرانسوی و هلندی بود و الان ما هم به این جمع اضافه شده ایم. من شاهد فرایندهای طراحی و تست آن بودم و الحمدلله امروز هم شاهد رونمایی از مشعل بویلر ساخت داخل بودیم که از طراحی تا مونتاژ و اجرای آن کاملاً توسط نخبگان و نابغه های ایرانی در گروه مپنا انجام شد.

همچنین مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا گفت: طی این پروژه، دانش طراحی، شبیه سازی، ساخت و تست برنرهای بویلرهای صنعتی با ظرفیت 30 تا 100 مگاوات با سوخت های متداول در شرکت مپنابویلر کسب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

فردین شهریاری گفت: مشعل های Low NOx با مدیریت فرآیند احتراق سوخت و هوا، شرایطی فراهم می کنند که میزان تولید آلاینده های آنها کاهش پیدا کند.

او ادامه داد: طی این فرآیند رسیدن به پایداری و ابعاد شعله مناسب یک چالش است که نیاز به طراحی مناسب دارد. در این پروژه همچنین پس از طراحی برنر، سایزینگ و محاسبه بخش های مختلف سوخت و هوا از شبیه سازی عددی برای صحه گذاری طراحی و محاسبه آلاینده ها استفاده شد و در نهایت پس از تست اشتعال و پایداری آن در تست استند مخصوص طراحی شده برای این کار، مورد تایید قرار گرفت.

شهریاری با اشاره به اینکه برنر یکی از اصلی ترین اجزای سیستم های احتراقی مانند کوره ها و بویلرهای صنعتی و نیروگاهی محسوب می شود و قلب تپنده سیستم های مذکور است ، ادامه داد: بخشی از عملکرد و آلایندگی این سیستم وابسته به عملکرد مناسب برنر است و طراحی برنر مناسب، تاثیر بسیار مهم و قابل توجهی بر عملکرد بویلر و کوره خواهد داشت.

او افزود: معدود سازندگانی در این حوزه در دنیا فعال هستند؛ با این حال اغلب سازندگان در بازار جهانی شرکت های معتبری از کشورهای فرانسه، آمریکا، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و ژاپن هستند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا گفت: مپنابویلر در تلاش است تا با انجام تحقیق و توسعه گسترده به همراه فراهم کردن زیرساخت های لازم در حوزه ساخت برنر با ظرفیت های بالا، برخورداری از سوخت های مختلف و همچنین آلایندگی مناسب، جایگاه مناسبی در این زمینه نسبت به رقبای خارجی خود کسب نماید.

وی در پایان اشاره کرد: بومی سازی و ساخت داخل این محصول با توجه به اهمیت استراتژیک آن و نیز لزوم بهره مندی بسیار زیاد آن در بخش های مختلف، حیاتی محسوب می شود و بومی سازی این محصول توسط متخصصان این شرکت، با ۳۰ درصد کاهش ارزبری حاصل شده است.

مپنا بویلر 2

مپنا بویلر 1

 
 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: مپنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.