| کد خبر: 248446 |

بهره‌برداری از دو نیروگاه ساخت گروه مپنا در زنجان و مشهد

دو واحد گاز و یک واحد بخار ساخت متخصصان گروه مپنا روز پنجشنبه 5 آبان ماه وارد مرحله بهره‌ برداری شد.

تین نیوز

دو واحد گاز و یک واحد بخار ساخت متخصصان گروه مپنا روز پنجشنبه 5 آبان ماه وارد مرحله بهره‌برداری شدند.

به گزارش تین نیوز، نیروگاه سیکل ترکیبی آریان (زنجان ۲) با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید و دو واحد گاز ۱۸۳ مگاواتی آن وارد مدار شد.همزمان واحد دوم بخار نیروگاه فردوسی مشهد نیز با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات به بهره‌برداری رسید.

 در مراسم بهره‌برداری از این واحدها، وزیر نیرو گفت: با تلاش‌های همکاران صنعت برق و متخصصان و مدیریت ارشد گروه مپنا، در سال اول فعالیت دولت سیزدهم، شش هزار مگاوات شامل نیروگاه‌های حرارتی و ارتقای توان نیروگاه‌های موجود به شبکه برق کشور اضافه شد.

علی اکبر محرابیان اظهار کرد: در طول تابستان سال جاری بیش از ۹۸ درصد نیروگاه ها وارد مدار یا آماده فعالیت بودند که رکورد بسیار خوبی محسوب می‌شود.

 وی افزود: حدود ۱۵۰ هزار نفر در تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی زنجان سهام دارند و این نیروگاه کاملا خصوصی و مردمی است و انشاالله شاهد افتتاح واحد بخار نیروگاه تا تابستان سال آینده خواهیم بود.

در ادامه این مراسم، رئیس جمهور با اشاره به ناترازی‌های حوزه نیروگاهی در ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم خاطر نشان کرد: در سال اول دولت، شش هزار مگاوات وارد مدار شد و امروز نیز مجموعا ۱۰۲۶ مگاوات وارد مدار می‌شود.

سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: ساختن نیروگاه‌هایی با توانمندی داخلی افتخار بزرگی است و باید از شرکت مپنا و آقای علی‌آبادی مدیرعامل این شرکت تشکر کنیم که باعث افتخار کشور هستند.

 وی گفت: نگاه قبل از این دولت به بیرون از کشور بود، اما امروز توربین با بهترین کیفیت در داخل و توسط مپنا ساخته و بهره‌برداری می‌شود.شرکت مپنا علاوه بر داخل بلکه در خارج از کشور نیز فعالیت و کار می‌کند که جای افتخار دارد.

شایان ذکر است نیروگاه سیکل ترکیبی آریان شامل دو واحد گازی هر کدام به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات جمع ۵۴۶ مگاوات است.

کارفرمای پروژه شرکت توسعه انرژی شمال و جنوب و مشاور آن شرکت مهندسی قدس نیرو است. این نیروگاه در ۸۲ کیلومتری اتوبان زنجان تبریز قرار دارد.

همچنین نیروگاه فردوسی که با حضور «عباس علی آبادی» مدیرعامل گروه مپنا و به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید شامل شش واحد گازی و سه واحد بخار به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است.این پروژه در راستای افزایش تولید برق و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه، افزایش راندمان نیروگاه‌های گازی با تبدیل به سیکل ترکیبی و نیز کاهش آلایندگی زیست محیطی اجرا شده است.

نیروگاه فردوسی در کیلومتر ۱۵ جاده مشهد قوچان قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سایت خبری گروه مپنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.