| کد خبر: 259981 |

سرمایه گذاری 10 هزار میلیاردی برای پروژه های جاده ای حمیل به مهران انجام شده است

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال از سال گذشته تاکنون برای ارتقای زیرساخت های مسیر حمیل به مهران سرمایه گذاری شده است.

تین نیوز

خیرالله خادمی روز پنجشنبه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از زیرساخت های مسیر ایلام به مهران اظهار کرد: تبدیل مسیر کرمانشاه - حمیل به آزادراه از برنامه های وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خادمی با بیان اینکه و جاده حمیل - ایلام - صالح آباد - مهران نیز چهار خطه خواهد شد، افزود: طول مسیر حمیل به مهران ۱۲۱ کیلومتر است که در سه قطعه هم اکنون چهارخطه شدن این مسیر جریان دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در محدوده تونل آزادی عملیات چهارخطه کردن این مسیر در حدود ۲ کیلومتر در حال انجام است، یادآور شد: سه گره اصلی از ایلام تا صالح آباد وجود دارد که شامل تونل ها و پل های در دست احداث می شود.

خادمی تاکید کرد: اولویت وزارت راه و شهرسازی در این مسیر حذف گره های ترافیکی است، ولی با تلاش صورت گرفته هم اکنون این مسیر در بیشتر نقاط چهارخطه شده و در بخش های محدودی به صورت اضطراری بازگشایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: عملیات آسفالت، بهسازی و چهارخطه کردن مسیر حمیل به مهران در ۹۳ کیلومتر از این محدوده در حال اجراست، احداث یک تونل در این مسیر به طول حدود ۷۲۳ متر پایان یافته و ۶ پل در مجموع به طول ۴۳۰ متر نیز جانمایی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: طی حدود یکسال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال در این مسیر فعالیت های راهسازی انجام شده است.

 

خادمی میزان مطالبات پیمانکاران را در این قطعات راهسازی حدود پنج هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: سه هزار میلیارد ریال مربوط به ایلام به مهران، یک هزار میلیارد ریال متعلق به تونل آزادی و یک هزار میلیارد ریال نیز قبل از آن است.

وی گفت: اعتبار در نظرگرفته شده برای این پروژه ها یک هزار میلیارد ریال است که می طلبد مطالبات پیمانکاران از محل اسناد خزانه پرداخت شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.