| کد خبر: 259974 |

◄ تونل دوم راه کربلا با حضور وزیر راه افتتاح شد

تونل دوم راه کربلا و ۹۳ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت و ۶ دستگاه پل بزرگ با حضور وزیر راه در بزرگراه ایلام - مهران افتتاح شد.

تین نیوز

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح پنجشنبه 19 مرداد 1402، از فرودگاه شهدا، وارد ایلام شد. بازدید از زیرساخت های اربعین، افتتاح تونل شماره ۲ اربعین و شرکت در نشست شورای مسکن استان از جمله برنامه های بذرپاش در ایلام است.

به گزارش تین نیوز، مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در مراسم پایان عملیات احداث تونل دوم راه کربلا اظهار کرد: مردم استان ایلام در دفاع مقدس و میزبانی از زائران امام حسین(ع) سربلند بیرون آمده اند و باید قدردان این مردم صبور بود.

بذرپاش با تاکید بر اینکه در آستانه اربعین هستیم و ۶۰ درصد تردد زوار از مرز مهران ‌ و مسیر استان ایلام انجام می شود، گفت: در همین راستا مسیر ایلام - مهران به عنوان شاهراه اصلی تردد زوار اربعین، در سال های اخیر مورد توجه جدی در بحث توسعه، بهسازی، تعریض و اصلاح قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: فارغ از مسئله اربعین، توسعه راه ها و زیرساخت های ایلام برای توسعه اقتصادی استان بسیار مهم و حیاتی است، نمی توانیم حرف از توسعه اقتصادی یک منطقه بزنیم، ولی راه های مواصلاتی آن منطقه دیده نشود.

بذرپاش اظهار کرد: امروز پروژه های خوبی در مسیر ایلام - مهران از جمله یک تونل ۷۳۰ متری به بهره برداری رسید و بطور قطع نقش مهمی در تسهیل تردد زوار اربعین و خود مردم استان ایلام دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: یک تونل دیگر در مسیر ایلام - مهران در مراحل پایانی است، با توجه به تردد زوار اربعین از هفته های آینده، در این تونل نیز تردد به صورت موقت انجام خواهد شد و ۲ ماه بعد از اتمام اربعین پروژه به طور کامل بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: در مسیر ۹۳ کیلومتری ایلام - مهران بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه از جمله روکش آسفالت ، تعریض و احداث پل انجام گرفته است.

بذرپاش با اشاره به اینکه به رغم محدودیت های اعتباری، کشور به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده است، افزود: پیمانکاران با وزارت راه و شهرسازی برای انجام پروژه های راهسازی همراهی کرده اند و این وزارتخانه برای اربعین بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بخش مهمی از اعتبارات در استان ایلام هزینه می شود، طی ۲ سال گذشته کارهای بزرگی برای توسعه زیرساخت های استان صورت گرفته است.

بازدید از تونل های شماره ۱ و ۲ اربعین، بازدید از زیرساخت های اربعین در محور ایلام به مهران، بازدید از زیرساخت پایانه مرزی ایلام و حضور در نشست شورای تامین مسکن از جمله برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.