| کد خبر: 212613 |

حفاری تونل اول ایلام - مهران تیرماه پایان می یابد

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: از ۸۴۰ متر طول تونل اول راه کربلا تاکنون ۷۸۰ متر آن حفاری شده است و تا پایان ماه آینده(تیرماه) حفاری پایان می یابد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: از ۸۴۰ متر طول تونل اول راه کربلا تاکنون ۷۸۰ متر آن حفاری شده است و تا پایان ماه آینده(تیرماه) حفاری پایان می یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی اصغر کاظمی اظهار داشت: پس از پایان کنگره بزرگ اربعین و برگشت ترافیک محورهای استان به روال عادی، ادامه عملیات تکمیلی پروژه های بزرگراه ایلام - مهران در دستور کار قرار گرفت.

وی در خصوص وضعیت تونل های مسیر ایلام - مهران افزود: هم اکنون پیمانکاران قطعات مختلف به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا ۶۰ متر باقی مانده از حفاری تونل اول راه کربلا (کیلومتر ۵) را قبل از پایان سال جاری تکمیل کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از حفاری کامل تونل دوم راه کربلا (کیلومتر(۱۰) به طول ۷۴۰ متر نیز خبر داد و یادآور شد: آماده سازی دیواره ها برای اجرای لاینینگ( طاق بتونی) در این مسیر در حال انجام و کف کنی این مسیر نیز به پایان رسیده است.

به گفته کاظمی بزودی عملیات لاینیگ تونل اول و دوم راه کربلا در جاده ایلام - مهران آغاز خواهد شد.

تعریض و بهسازی جاده ایلام - مهران در چند سال اخیر با توجه به افزایش حجم سفرهای زائرین اربعین در دستور کار مسئولان قرار گرفته و با اتخاذ تدابیر مناسب و اختصاص اعتبار از سوی دولت، بخش هایی از این مسیر در این مدت تعریض شده و عملیات تعریض بخش های دیگری نیز از این جاده در دست انجام است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

در حال حاضر ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.