| کد خبر: 211294 |

تکمیل عملیات شش بانده کردن محور مهران - پایانه مرزی در سال جاری

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از پیشرفت ۲۰ درصدی عملیات شش بانده کرده جاده مهران - پایانه مرزی خبر داد و گفت: این پروژه قبل از اربعین سال جاری تکمیل و زیر بار ترافک می رود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از پیشرفت ۲۰ درصدی عملیات شش بانده کرده جاده مهران - پایانه مرزی خبر داد و گفت: این پروژه قبل از اربعین سال جاری تکمیل و زیر بار ترافک می رود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی اصغر کاظمی اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت های راه و شهرسازی ایلام توسعه زیرساخت های ارتباطی استان به خصوص در محورهای منتهی به مرز مهران است.

وی افزود: با توجه افزایش همه ساله زائران اربعین در مرز بین المللی مهران و همچنین تردد کامیون های تجاری در فاصله پل زائر تا پایانه مرزی، مقرر شد تا این مسیر ۱۱ کیلومتری ۶ بانده شده و در کنار آن نیز مسیر پیاده‌ راه نیز اجرا شود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام، اعتبار هزینه شده در اجرای این پروژه را ۲۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر عملیات خاکریزی و خاکبرداری این پروژه انجام و تعریض پل های مسیر در دستور کار قرار گرفته است.

کاظمی با اشاره به وضعیت جاده ایلام - مهران گفت: از مجموع ۱۲۰ کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران(از میدان ارغوان تا پایانه مرزی) تاکنون ۱۰۵ کیلومتر از این محور تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.

وی مدت زمان اجرایی کردن این میزان از چهارخطه کردن جاده ایلام - مهران را در مدت چهار سال اعلام کرد و افزود: عملیات چهارخطه کردن ۲ محور در مسیر مهدی آباد تا صالح آباد به طول هفت کیلومتر و منطقه کنچانچم(لاین برگشت) به طول هشت کیلومتر کیلومتر باقی مانده است که اقدامات اجرایی آنها هم اکنون با پشرفت بیش از ۵۰ درصد توسط پیمانکاران مربوطه در حال انجام است.

کاظمی یادآور شد: تکمیل پروژه چهارخطه کردن جاده ایلام به مهران از اولویت های مهم و در دست اجرای این اداره کل است که تلاش خواهیم کرد با جذب اعتبارات لازم در ماه های آینده این مهم تکمیل و به سرانجام برسد.

شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی، مهمترین و اصلی‌ترین مسیر تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات عراق است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.