| کد خبر: 193511 |

ترافیک ایلام در انتظار یک پروژه

حدود دو سال از ساخت طرح تقاطع غیرهمسطح رسالت شهر ایلام می‌گذرد، طرحی که قرار است بخشی از معضل ترافیک شهر ایلام را حل کند.

تین نیوز

حدود دو سال از ساخت طرح تقاطع غیرهمسطح رسالت شهر ایلام می‌گذرد، طرحی که قرار است بخشی از معضل ترافیک شهر ایلام را حل کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، ایلام به عنوان مرکز استان ایلام شهری کوچک با حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت سالهاست با معضلات بزرگ شهری از جمله ترافیک، کم عرض بودن خیابان‌ها، نبود زیرساخت‌های مناسب شهری رنج می‌برد.

ترافیک در شهر کوچک ایلام بسیار آزاردهنده شده و هر روز به تعداد خودروها افزوده می‌شود در حالی که زیرساخت‌های شهری هیچ تغییر نمی‌کند.

بهمن ماه ۱۳۹۶ بود که طرح تقاطع غیرهمسطح شهر ایلام گفتنی است با اعتبار اولیه ۹ میلیارد تومان به طول بیش از ۴۹۰ متر کلنگ زنی شد، طرح که قرار است بخشی از ترافیک شهر را حل کند.

حالا دو سال از اجرای طرح می‌گذرد و مسئولان شهرداری ایلام از آماده بودن طرح برای افتتاح طی هفته‌های آینده خبر می‌دهند.

پیشرفت ۹۷ درصدی تقاطع غیر همسطح رسالت شهر ایلام

شهردار ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از دو سال گذشته توجه ویژه ای به توسعه زیرساخت‌های شهری ایلام برای حل مشکلاتی نظیر ترافیک با اجرای طرح‌هایی نظیر تقاطع غیرهمسطح رسالت شهر ایلام انجام شده است.

عملیات اجرایی این طرح به پایان رسیده و این طرح به طور کامل تا پایان شهریورماه آماده بهره برداری می‌شودطالب صادقیان عنوان کرد: عملیات اجرایی این طرح به پایان رسیده و این طرح به طور کامل تا پایان شهریورماه آماده بهره برداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش بار ترافیک شهری از اهداف اصلی این طرح است، افزود: با توجه به شروع فاز جدید عملیات عمرانی در تقاطع غیرهمسطح رسالت – آیت اله حیدری، مسیر حرکت وسایل نقلیه از خیابان ۲۴ متری ولیعصر به رسالت شمالی و بالعکس تا اطلاع ثانونی مسدود می‌شود.

صادقیان تصریح کرد: رانندگان از مسیرهای جایگزین واقع در پنج راه جهاد، بلوار صنایع به میدان کشوری، بلوار آزادی به میدان کشوری و بلوار مدرس جهت عبور و مرور استفاده کنند.

وی ادامه داد:  با توجه به ساخت دیواره‌های زیر عرشه زیرگذر تقاطع رسالت ایلام هفته دولت افتتاح خواهد شد، قرار بود این پروژه در مدت یک سال به اتمام برسد اما به دلیل مشکلات فنی و اجرایی در زمینه جابجایی تاسیسات آب، برق، گاز و خصوصاً مخابرات با تاخیر مواجه شد.

شهردار ایلام اضافه کرد: افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه مهم و تأثیرگذار شهری ۵۰ درصد ترافیک ورودی شهر ایلام به منطقه مرکزی برطرف خواهد شد.

وی افزود: در مدت اجرای این پروژه، بازاریان و ساکنین منطقه با مشکلاتی مواجه شدند و به یقین پس از اتمام پروژه و افتتاح آن، اکثر شهروندان از مزایای آن منتفع می‌شوند.

ادامه پروژه‌های زیرساختی بزرگ در شهر

وی به ادامه طرح‌های بزرگ زیرساخت شهری در ایلام نظیر تقاطع غیرهمسطح رسالت خبر داد و گفت: پروژه زیرگذر شهیدکشوری به طول ۵۰۰ متر به‌منظور کاهش ۵۰ درصدی ترافیک ورودی شهر ایلام به منطقه مرکزی، در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتبار اجرای طرح زیرگذر کشوری ۲۰۰ میلیارد ریال است و در مدت یک سال و نیم به بهره برداری می‌رسد، یادآور شد طرح زیرگذر کشوری به طول ۴۳۰ متر از روبروی ایستگاه آتش نشانی واقع در بلوار مدرس تا روبروی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بلوار آزادی ادامه دارد.

صادقیان افزود: امسال اجرای طرح‌های عمرانی با سختی مواجه است و برای اجرای طرحی نسبت به سال گذشته هزینه‌ها چندین برابر شده و لزوم مشارکت بخش خصوصی آشکار است.

وی عنوان کرد: قصد داریم با اجرای طرح‌های بزرگ زیرساختی بخش مهمی از معضل ترافیک شهر ایلام که برای بیشتر شهروندان دغدغه‌ای بزرگ شده، حل کنیم البت این مهم نیازمند همکاری خود مردم در اجرای پروژه‌ها است.

تسریع در عملیات اجرای پروژه عظیم شهرداری ایلام ضروری است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به معضلات ترافیک شهر ایلام بهره برداری زودتر و تسریع در پروژه‌های عظیم شهرداری مثل تقاطع غیرهمسطح رسالت شهر ایلام ضروری است.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی در ادامه به تسریع در عملیات اجرای پروژه عظیم تقاطع غیرهمسطح خیابان رسالت و آیت الله حیدری اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با افتتاح این طرح درآینده نه چندان دور شاهد ترافیکی روان در معابر اصلی شهر ایلام باشیم.

شهر ایلام به علت کمبود زیر ساخت ها شهری همواره با معضل ترافیک و راهبندان دسته و پنجه نرم می‌کند، معضلی که در بیشتر مواقع این شهر را به بن بست می کشاندوی عنوان کرد: شهر ایلام به علت کمبود زیر ساخت ها شهری همواره با معضل ترافیک و راهبندان دسته و پنجه نرم می‌کند، معضلی که در بیشتر مواقع این شهر را به بن بست می کشاند.

وی افزود: هر چند تاکنون اقدامات زیادی برای خروج از بحران ترافیک شهر ایلام از سوی مسئولان صورت گرفته اما این اقدامات چندان راهگشا نبوده و همچنان نیازمند توجه کلان و بیش از پیش است.

با توجه به عرض کم معابر و خیابان‌ها و نیز تعداد بسیار بالای خودرو در شهر ایلام که شاید به نسبت جمعیت شهر در کشور بی سابقه باشد، اجرای طرح‌های زیرساختی شهری ایلام ضروری به نظر می‌رسد.

احداث تقاطع‌ها در عملکرد شبکه معابر شهری ایلام از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. طراحی مناسب تقاطع از لحاظ هندسی و بهینه بودن پارامترهای ترافیکی عملکردی و کنترلی آنها، گام مهمی در ایمن سازی و کاهش تصادفات و افزایش مطلوبیت سفرهای شهری است.

هدف طراحی تقاطع ها کاهش احتمال برخورد وسایل نقلیه با یکدیگر و ارتقای ایمنی عبور عابرین پیاده است. شکل هندسی تقاطع باید متناسب با جریان ترافیک و رفتار مورد انتظار رانندگان طراحی شود.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.