| کد خبر: 241097 |

◄ انتصاب مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری

آیین تودیع و معارفه مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با حضور خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی کشور برگزار و "روح‌الله غلامی" به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی شد.

تین نیوز

 خداداد مقبلی عصر دوشنبه در این آیین با اشاره به اینکه این سازمان وظایف خطیری در رابطه با جان و مال مردم برعهده دارد، گفت: نگهداری از شبکه ارتباطی به عنوان یک سرمایه بزرگ ملی و موتور محرکه اقتصاد کشور در اختیار این مجموعه قرار گرفته است و جلوگیری از وقوع حادثه و مرگ افراد در این شبکه وسیع به حساسیت و دقت بالایی نیاز دارد.

به گزارش تین نیوز، معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، تصادفات و تلفات جاده‌ای را بحرانی جدی در کشور دانست و افزود: علل شکل‌گیری این بحران مختلف است اما با توجه به تحمیل هزینه‌های سنگین ناشی از فوت و همچنین جراحات در هر تصادف، باید برای بالا بردن سطح کمی و کیفی خدمات راهداری تلاش بیشتری انجام شود.

وی در ادامه مدیریت حمل‌ و نقل را عاملی مهم در فرآیندهای اقتصادی و صنعتی کشور بیان و تصریح کرد: زندگی امروز در ارتباط مستقیم با حمل‌ونقل قرار دارد و نقش راهبری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این حوزه قابل‌توجه است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از مدیرکل جدید اداره استانی چهارمحال و بختیاری خواست تا علاوه بر برقراری تعامل سازنده با مجموعه داخلی، برای مباحث اجرایی و بهبود عملکرد اداری، همکاری همه‌جانبه‌ای را با دستگاه‌های بیرونی، استانداری و فرمانداری‌ها شکل دهد.

جایگاه چهارمحال و بختیاری در شاهراه حیاتی کشور نیازمند توجه بیشتری را می‌طلبد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری هم در این آیین گفت: این استان در شاهراه حیاتی کشور واقع شده است و بخش عمده‌ای از ارتباط مناطق شمالی با جنوب و بنادر مهم خلیج‌فارس از مسیر این استان عبور می‌کند.

روح‌الله غلامی قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری میان دو استان اصفهان و خوزستان را یادآور شد و افزود: از این رو به نظر می‌رسد باید در بحث توسعه راه‌ها و خدمات حمل‌ونقل به این استان مرتفع توجه ویژه‌ای بشود.

وی تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های بسیار در حوزه حمل‌ونقل چهارمحال و بختیاری، این استان در برخی موارد همچنان با مشکلات و محرومیت‌های دست به گریبان است که با تلاش چند برابری نیروهای راهداری و همراهی مسوولان سازمانی و وزارتی می‌توان به بهبود شرایط امیدوار بود.

حل مشکلات نیروهای طرحی راهداری به راهکاری اساسی و ریشه‌ای نیاز دارد

سرپرست پیشین اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز با بیان اینکه تمام تلاش این مجموعه در سال جاری به جذب کامل اعتبارات و جلوگیری از برگشت آن معطوف شد، گفت: بخشی از نیروهای کاری این اداره کل و دیگر ادارات استانی به صورت طرحی مشغول به فعالیت هستند که حل مشکلات شغلی آنان به راهکاری اساسی و ریشه‌ای نیاز دارد.

حسین مالکی در ادامه یکی از مسائل قابل‌توجه در حوزه ساخت، تعمیر و نگهداری راه‌های روستایی استان را تاخیر در پرداخت مطالبات پیمانکاران بیان کرد و افزود: در این بخش از اقدامات راهداری به صورت معمول پیمانکاران خرد و کوچک ورود پیدا می‌کنند و طولانی شدن روند پرداخت مبالغ قراردادها، تمایل آن‌ها را برای ادامه کار و عقد قرارداد جدید کاهش می‌دهد.

وی به اقدامات انجام شده در بخش نوسازی ماشین‌آلات راهداری نیز اشاره کرد و یادآور شد: با وجود اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و توسعه خدمات راهداری و بهبود جایگاه استان در کشور از نظر آمار تصادف جاده‌ای، در حال حاضر چهارمحال و بختیاری در این شاخص در رتبه ۱۲ کشور قرار دارد که لازم است روند اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و رفع نقاط حادثه‌خیز با جدیت بیشتری در سال آینده دنبال شود.

 در پایان این آیین از خدمات حسین مالکی در دوران سرپرستی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری قدردانی شد و با اعطای حکم داریوش امانی معاون وزیر و رییس‌ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، روح‌الله غلامی به عنوان مدیرکل جدید، مسوولیت اداره استانی را بر عهده گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    در تمام کشورها با الکترونیکی شدن هر کاری مشکلات کمتر میشه اما در ایران تازه مشکلات آغاز میشه و هر بار باید منتظر بود تا سیستم متصل بشه!!

  • محمد جمالیان اصفهانی 0 0

    همه استانها در شاهراه مواصلاتی هستند. مهم اینه که چرا مدیران نمی تونند کار بکنند و آخرش گندشان در می اید.
    راننده کامیون خون به دل شده