| کد خبر: 265208 |

قطعه نخست آزادراه شهید سلیمانی کرج تکمیل شد

پروژه آزادراه شمالی کرج به طول ۱۸ کیلومتر تیرماه سال ۱۳۹۵ در حالی کلنگ زنی شد که قرار بود در مدت زمان سه سال تکمیل شود اما در پس مشکلات و موانع متعدد در سال ۱۴۰۰ نیمه کاره به دولت سیزدهم و شورای ششم کرج رسید.

تین نیوز

آزادراه شمالی کرج که پس از شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی به نام این شهید والامقام مزین شد، موانع اجرایی، مالی و املاک معارض تا قبل از سال ۱۴۰۱ مجالی برای گشودن بخشی از آن باقی نگذاشت ضمن آنکه این پروژه سه سال در رکود و تعطیلی گذراند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، این پروژه در ادامه آزادراه شهید همت کلید خورد و قرار بود تا سال ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ مسیر آزادراهی شرق کرج را به آزادراه کرج – قزوین در غرب کرج متصل کند.در مسیر این پروژه ابنیه های بزرگی از جمله چهار تقاطع غیر همسطح مانند پل بیلقان به طول ۹۰۰ متر و ارتفاع ۱۳۶ متر تعریف شد.

طبق گزارش رسمی تا سال ۱۴۰۰ در مجموع ۵۰ درصد کل پروژه اجرا شد که البته در فاصله زمانی سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ یک دوره سه ساله در تعطیلی این پروژه ثبت شده است.

سال ۱۳۹۹ وزارت راه وشهرسازی با توجه به ملی بودن ترافیک آزادراه شهید سلیمانی ، تزریق چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه به این پروژه را متقبل شد که بنا به گفته مسوولان اجرایی تبار مذکور در دولت دوازدهم محقق نشد.

از آنجا که آزادراه شهید سلیمانی افزون بر قرار گرفتن در حریم کلانشهر کرج یک مسیر تردد ملی شناخته شده است، مسوولان استان البرز و مدیریت شهری کرج انتظار داشتند تا دولت سهم خود را در این پروژه با رقم اعتباری بالایی بپردازد.

آنطور که مسوولان مدیریت شهری کرج می گویند: پروژه آزادراه شهید سلیمانی کرج تا قبل از سال ۱۴۰۱ یک دوره تعطیلی و نیمه تعطیلی را پشت سر گذاشت و این وضعیت سبب شد تا این پروژه در برهه مذکور از اولویت کاری کنار رود هر چند که فشار ترافیک سنگین ورودی کرج ، تسریع در ساخت این آزادراه راه ضروری می ساخت.

تعیین اعتبار ملی در سفر رییس جمهور به البرز برای آزادراه شهید سلیمانی

سفر فروردین ماه سال ۱۴۰۱ رییس جمهور به استان البرز خبر خوشی برای رفع موانع مالی و اجرایی آزادراه شهید سلیمانی داشت، تعیین ردیف اعتبار ملی برای این آزادراه به همراهی دولت با مدیریت شهری کرج در اجرای ساخت و تکمیل این آزادراه انجامید.

در این سفر میزان اعتبار لازم برای تکمیل آزادراه شهید سلیمانی حدود ۷۵ هزار میلیارد ریال تعیین شد که ۵۰ درصد آن سهم دولت و ۵۰ درصد مابقی بر عهده مدیریت شهری کرج قرار گرفت .

سرانجام پیگیری ها و نظارت های اجرایی دولت و مدیریت شهری کرج در اجرای پروژه آزادراه شهید سلیمانی جواب داد و این پروژه در سال ۱۴۰۱ از رکود وتعطیلی خارج شد.

به گفته مجریان آزادراه شهید سلیمانی روند ساخت این پروژه از سال گذشته تاکنون شتاب گرفته و بی وقفه ادامه دارد.

پروژه آزادراه شهید سلیمانی با توجه به نقش کلیدی آن در روان سازی ترافیک ورودی شرقی کرج و اهمیت تردد گردشگران و مسافران ۱۴ استان هر هفته تحت نظارت و بازدید میدانی استاندار البرز ، مسوولان کشوری و اعضای شورا و شهردار کرج قرار دارد.

این نظارت ها موجب شده تا افزون بر رفع بخش عمده موانع ، روند ساخت پروژه شتاب گیرد و مجریان نیز به حمایت های مسوولان دلگرم شوند.

عزم جهادی و تکمیل قطعه نخست آزادراه

سرانجام با پیگیری های دولت ، استاندار البرز و اهتمام مدیریت شهری کرج قطعه نخست آزادراه شهید سلیمانی به طول ۷.۶ کیلومتر اکنون آماده بهره برداری است. این پروژه که در مجموع ۱۸ کیلومتر طول دارد قرار است همزمان با سفر دوم رییس جمهور به استان البرز در آینده نزدیک افتتاح شود و قطعه دوم و پایانی آن نیز در هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

همچنین، شهردار کرج با بیان اینکه آزادراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کرج پل ارتباطی ۱۴ استان کشور با پایتخت است،اعلام کرد: مدیریت شهری کرج برای تکمیل این آزادراه با تمام توان پای کار آمده است.

مهرداد کیانی در آستانه بازگشایی قطعه نخست آزادراه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در شمال کرج گفت : با تکمیل این آزادراه به طول حدود ۱۸ کیلومتر گردشگران و مسافران مناطق شمالی و غربی کرج از ترافیک سنگین آزادراه تهران – کرج رهایی خواهند یافت.

وی ادامه داد: اکنون قطعه نخست آزادراه شهید سلیمانی کرج به طول ۷.۶ کیلومتر بین عظیمیه تا باغستان کرج آماده بهره برداری است که بخش عمده ترافیک نواحی شمالی کرج به این آزادراه انتقال می یابد.

شهردار کرج گفت : تلاش مدیریت شهری کرج با حمایت دولت سیزدهم بر تکمیل این آزادراه و پروژه عظیم قطار شهری تا سال آینده است.

وی با بیان اینکه عملیات تکمیل آزاده شهید سلیمانی حدود سه سال متوقف شده بود،گفت : از بهمن ماه سال گذشته با حمایت شورای اسلامی شهر کرج توانستیم ۷.۶ کیلومتر آن را در مدت زمان ۱۰ ماه به صورت جهادی آماده بهره برداری کنیم.

شهردار کرج افزود: پل B۱ به طول ۹۰۰ متر و ارتفاع ۱۳۶ متر روی رودخانه کرج از مهمترین بخش های آزادراه شهید سلیمانی است که اکنون مراحل تکمیلی خود را می گذراند.

کیانی گفت: اکنون تعدادی ملک در مسیر تکمیل این پروژه قرار دارد که درصدد تملک آنها هستیم ضمن آنکه پروژه آزادراه شهید سلیمانی تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی خود را پشت سر گذاشته است.

تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت سفر دوم رییس جمهور به البرز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز اعلام کرد: اولویت سفر دوم رییس جمهور به این استان تکمیل پروژه های عمرانی، ورزشی و فرهنگی نیمه تمام از جمله آزادراه شهید سیلمانی است.

"احمد افضلی" در گفت و گو با ایرنا افزود: بهره برداری از ۷.۶ کیلومتر از آزادراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شمال کرج یکی از برنامه های سفر رییس جمهور به استان البرز است .

وی بیان کرد: تکمیل آزادراه شهید سلیمانی یکی از مصوبات مهم سفر اول رییس جمهور به استان البرز است که عملیات احداث آن از سال ۹۵ به طول ۱۸ کیلومتر آغاز شده است.
افضلی گفت: اکنون عرشه پل B۱ و B۰ آزادراه شهید سلیمانی در حال اجرا است..

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: چهار کیلومتر از انتهای غربی آزادراه شهید سلیمانی از اراضی متعلق به ارتش و سپاه می گذرد که توافق لازم برای تملک این اراضی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: این آزادراه تا هفته دولت سال آینده به طور کامل تکمیل و به بهره برداری می رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز تاکید کرد: این پروژه نقش بسیار مهمی در کاهش بار ترافیکی استان خواهد داشت به طوری که طبق بررسی های کارشناسان ۴۰ درصد از ترافیک اتوبان تهران - کرج - قزوین را کاهش می دهد.
وی اضافه کرد: گشایش ترافیکی شرق به غرب کرج با بهره برداری از آزادراه شهید سلیمانی از جمله مطالبات بسیار مهمی است که به همت دولت سیزدهم محقق می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.