| کد خبر: 263497 |

◄ شوک عربستان به دبی/ اولتیماتوم عربستان به شرکت های بین المللی

عربستان تا یکم ژانویه به شرکت های بین المللی مهلت داد که در این کشور دفتر تاسیس کنند.

تین نیوز

در راستای اجرای سیاست های چشم انداز 2030، عربستان تا یکم ژانویه به شرکت های بین المللی مهلت داد که در این کشور دفتر تاسیس کنند. بسیاری این اقدام سعودی ها را ضربه به دبی قلمداد می کنند. 

به گزارش تین نیوز به نقل از CNBC، عربستان سعودی به کمپانی های بین المللی برای تاسیس دفتر در خاک این کشور تا یکم ژانویه سال 2024 مهلت داد. شرکت هایی که تا زمان اعلام شده شعبه منطقه ای خود را در عربستان تاسیس نکنند از قراردادهای دولتی محروم خواهند شد. عربستان پیش از این در فوریه 2021 اعلام کرده بود که در ابتدای سال 2024، ارتباط خود را با شرکت های بین المللی که دفتر منطقه ای در داخل این کشور احداث نکنند قطع خواهد کرد. اجرای این برنامه در راستای سیاست های چشم انداز 2030 عربستان در حال اجراست.

سرمایه گذاران و کارگران مهاجر این خبر حیرت آور را شوک عربستان به دبی پایتخت تجاری امارات تلقی می کنند،  جاییکه امروزه بالاترین تمرکز دفاتر شرکت ها در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. وزیر اقتصاد عربستان ضمن اعلام این خبر به CNBC، اشاره کرد که دولت برای انتقال دفتر به تمامی شرکت ها کمک می کند. فیصل الابراهیم وزیر اقتصاد و برنامه ریزی عربستان در این زمینه به خبرنگار سی ان بی سی گفت که این کشور در اجرای این قانون مصمم است و چگونگی حمایت دولت از کمپانی ها در راستای اجرای این تغییرات را شرح داد. 

چشم انداز 2030 عربستان که توسط بن سلمان تهیه شده، برنامه ای بلند پروازانه است که در سال 2016 تدوین شده و هدف آن ایجاد مشاغل بخش خصوصی و ایجاد تنوع اقتصادی و رهایی از وابستگی به نفت است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.