| کد خبر: 207348 |

۳۴۵ ابتلا و ۱۸ فوتی در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در اصفهان تا امروز (بیستم اسفند ماه) را اعلام کرد.

تین نیوز

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در اصفهان تا امروز (بیستم اسفند ماه) را اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، آرش نجیمی در خصوص آخرین آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در اصفهان، اظهار کرد: آمار مبتلایان به کرونا در اصفهان به جز کاشان و آران بیدگل تا امروز (بیستم اسفند ماه) به ۳۴۵ نفر افزایش یافته است.

وی گفت: طبق آخرین آمار پاسخ تست هزار و ۱۶۱ نمونه از افراد مشکوک به کرونا در سطح شهر و استان اصفهان به جز کاشان و آران بیدگل انجام شده که از این موارد تست ۸۱۶ مورد منفی و متاسفانه تست ۳۴۵ مورد مثبت اعلام شده است.

شناسایی ۲۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه میانگین سن مبتلایان به کرونا در اصفهان ۵۸ سال است، افزود: از این تعداد ۲۱۹ مرد و ۱۲۶ زن هستند.

نجیمی اظهار کرد: علاوه بر اصفهان، ۱۵ شهرستان دیگر اصفهان نیز درگیر این بیماری هستند که تاکنون، اصفهان ۱۹۶ مورد، اردستان ۱۳ مورد، چادگان ۲ مورد، خمینی شهر ۹ مورد، خوانسار ۴ مورد، سمیرم ۳ مورد، شاهین شهر ۱۶ مورد، شهرضا ۱۲مورد، فریدن ۴ مورد، فلاورجان ۷ مورد، گلپایگان ۱۰ مورد، لنجان ۱۲ مورد، مبارکه ۱۳ مورد، نایین ۱۱ مورد، نجف آباد ۲۰ مورد و نطنر ۱۳ مورد قطعی کرونا در آنها ثبت شده است.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، متاسفانه ۱۸ نفر فوت شده و تاکنون ۲۵ نفر از افرادی که ابتلا قطعی به کووید- ۱۹ داشته اند از بیمارستان ترخیص و ۳۰۲ نفر هنوز بستری هستند.

۶۱۸ نفر؛ مجموع بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان و کاشان

در ایران حدود سه هفته است که اولین نمونه های ابتلا به کرونا ثبت شد و براساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر امروز (بیستم اسفند)، کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۸۰۴۲ نفر رسید و متاسفانه مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به آن به ۲۹۱ مورد رسید. تا کنون ۲۷۳۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت در کل استان اصفهان ۶۱۸ نفر درگیر ابتلا به کرونا هستند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، میانگین سنی بستری شدگان بیماری کووید- ۱۹ در ایران، بیش از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

اولین نمونه مثبت کرونا در اصفهان (دوشنبه- پنجم اسفند) اعلام شد. در روزهای بعد آمار مبتلایان در اصفهان اضافه و تاکنون ۳۴۵ نفر به این ویروس مبتلا و ۱۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

همچنین بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان در آخرین آمار (شب گذشته- نوزدهم اسفند) شمار بستری‌های مشکوک به بیماری کووید- ۱۹ از ابتدا تاکنون در کاشان از مرز ۸۰۰ نفر گذشته که تاکنون ۳۱۶ نفر، به طور تقریبی برابر با ۳۸ درصد بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در این منطقه از بیمارستان ترخیص شده اند.

تاکنون ۱۰۵۶ نفر در کاشان تست کرونا داده اند که ۲۴۰ مورد مثبت و ۱۰۲ نفر منفی بوده و  ۲۱ نفر آنها نیز فوت شده اند. کمترین سن ابتلا  ۳۲ سال و بیشترین سن ۹۴ سال و میانگین سنی مبتلایان ۶۸ سال بوده اند. تا دیروز ۸۸ نفر از بین بیماران مبتلا به بیماری تنفسی فوت کرده‌اند که آزمایش کرونای ۲۱ نفر مثبت و ۵ نفر منفی بوده و پاسخ آزمایش بقیه هنوز نیامده است.

کرونا ویروس از دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع پیدا کرد و تاکنون ۱۱۴ هزار  و ۵۶۹ نفر را درگیر کرده و بالای ۴ هزار تلفات داشته است. این ویروس تاکنون بیش از صد کشور را آلوده کرده است. کووید- ۱۹ ویروسی است که دستگاه تنفسی را نشانه می گیرد، این بیماری قابل پیشگیری است. برای پیشگیری از آن باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان جمعیت پرهیز شود، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری کنار گذاشته شود. شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.