| کد خبر: 213888 |

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت

◄ در سال جاری ۴۱ میلیارد دلارهدفگذاری صادراتی برای کشور صورت گرفته است

قزوین| سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری ۴۱ میلیارد دلار هدفگذاری صادراتی برای کشور صورت گرفته است و اگر نترسیم و ایمان داشته باشیم به این رقم خواهیم رسید

تین نیوز

 قزوین| سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری ۴۱ میلیارد دلار هدفگذاری صادراتی برای کشور صورت گرفته است و اگر نترسیم و ایمان داشته باشیم به این رقم خواهیم رسید.

امروز مهمترین استراتژی صنعتی کشور، نهضت ساخت داخل است و باید همه تولیدکنندگان و صنعتگران به این موضوع توجه داشته باشند.

حسین مدرس خیابانی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین، افزود: امروزه کشور به لحاظ کیفی و صنعتی به رشد لازم رسیده است و باید با تکیه بر توان داخلی برای تعمیق ساخت داخل و استفاده از ظرفیت‌های داخلی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های تولیدی کشور فعال شده است و باید با جدیت بیشتری به سمت تولید داخل حرکت کنیم.

مدرس خیابانی با بیان اینکه امروزه بزرگترین خدمت برای جهش تولید، تامین مواد اولیه است، افزود: خوشبختانه در این شرایط تحریم بسیاری از ظرفیت‌های تولید داخل فعال شده است و ۵۰ درصد تولید تلویزیون، ۱۵۰ درصد تولید ماشین لباسشویی، هفت درصد تولید پتروشیمی و هفت درصد تولید پارچه و پوشاک افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه باید مردم، تحقق شعار جهش تولید را در سال جاری احساس کنند، افزود: ۹۰ میلیون متر مربع نیاز کشور به چادر مشکی است که متاسفانه فقط ۱۰ میلیون مترمربع آن در داخل تولید می‌شود و به زودی با افتتاح یک طرح، ظرفیت تولید این محصول در داخل به ۵۰ درصد می‌رسد که به معنای تحقق جهش تولید است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در این شرایط بسیار سخت تحریمی، تولید قطعات خودرو ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته که به معنی جهش تولید است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توسعه شهرک‌های صنعتی، گفت: این شهرک‌ها به عنوان نماد توسعه صنعتی در یک منطقه محسوب می‌شود و توسعه صنعتی و کیفی آنها هدف ما است.

مدرس خیابانی گفت: امروز سیاست کشورها ایجاد زنجیره تامین تا فروش است و باید از ظرفیت شهرک‌های صنعتی به عنوان نماد توسعه صنعتی یک منطقه در این زمینه استفاده کرد.

در ادامه این مراسم از تولیدکنندگان و صنعتگران برتر استان قزوین با اهدای لوح تجلیل شد.

 

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.