| کد خبر: 166285 |

◄ مقایسه عملکرد مسئولان دو صنف قنادان و کامیونداران

در محل عرضه کالا، نرخ حمل درج نمی‌شود تا کالا به‌صورت مناقصه‌ای حمل شود، جا و مکانی برای عرضه و شکایت نیست و اگر هم ناظری حضور داشته باشد، موضوع را به بعد موکول می‌کند.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا از متفاوت بودن نرخ کرایه در هر باربری حتی برای یک نوع بار و در یک مسیر انتقاد کرد.

به گزارش تین‌نیوز، علیرضا سمنانی در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های تلگرامی منتشر کرد،  با اشاره به نزدیک شدن ماه رمضان نوشت:  کم کم به ایام ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم و طبق روال هر سال از طرف اتحادیه صنف قنادان نرخ فروش «زولبیا و بامیه» بر اساس قیمت تمام شده و سود مشخص می‌شود و بر اساس قانون نظارت، قنادان ملزم به نصب قیمت مصوب در محل فروش هستند.

وی افزود: همچنین در مراکز فروش در زیر تابلوی درج قیمت، شماره تلفنی اعلام می‌شود تا مشتریان تخلفات احتمالی را گزارش کنند.

این فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا خاطرنشان کرد: اما در صنف کامیونداران، اخیرا تعرفه حمل کنار گذاشته شده و نرخ توافقی اعلام شده است.

به گزارش تین‌نیوز، وی گفت: همچنین در محل عرضه کالا، نرخ حمل درج نمی‌شود تا کالا به‌صورت مناقصه‌ای حمل شود، جا و مکانی برای عرضه و شکایت نیست و اگر هم ناظری حضور داشته باشد، موضوع را به بعد موکول می‌کند.

این کامیوندار خودراننده تاکید کرد: ضمن این ‌که نرخ کرایه توسط جایی اعلام نمی‌شود و کرایه بر اساس واحد دهه افزایش می‌یابد (مثلا ده سال یک‌بار).

سمنانی با بیان این‌که نرخ کرایه نیز در هر باربری متفاوت است حتی در مورد یک نوع بار و در یک مسیر، خاطرنشان کرد: همچنین حمل بار واحد اندازه‌گیری و معیار سنجش مثلا کیلویی چند(تن برکیلومتر ) ندارد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بهزادلشگری 0 0

    باید اتحادیه یه نرخ باکیلومتر وتناژباشد باتورم کرایه هاروافزایش بدن الاباکرایه های4سال پیش محاسبه میشود

  • محمد مهدی هراتی زاده 0 0

    سلام جناب کشاورزیان در دفاع از عملکرد خویش فرمودند بدلیل متغیرهای حمل و نقلی تعرفه نرخ حمل به حالت توافقی ارتقاع یافته است!
    ایشان نفرمودند با توجه به نوسانات مدیریت عرضه و تقاضا در مناسبات بازار حمل و نقل چگونه می توان توازن برقرار نمود در حالیکه خدمات حمل و نقل متاثر از عامل زمان است!
    با کوچکترین وقفه انباشت و تمرکز کامیون در پایانه ها اتفاق می افتد همچنانکه اخلال وضعیت تقاضای صاحبان کالا را تشدید خواهد نمود، پس اخلال اعتصاب جرم تلقی می شود، اقدام بازار در ایجاد نوسانات عرضه به تناسب ایام هفته و مناسبت ها که تاثیر منفی می گذارد جرم نیست!
    سازمان باید مدیریت بهینه عرضه و تقاضا با مدیریت بهینه مصرف سوخت را بجای مدیریت نرخ حمل در سر لوحه کارش قرار دهد.
    خدمات حمل و نقل کالا نیست که انبار شود و در وقت نیاز عرضه گردد متاثر از عامل زمان است پس فقط قرارداد تعهد آور وجه ضمان آن خواهد بود نه توزیع و تقسیم گروهی کارگزاری فاقد مناسبات مدیریت شده
    آقای کشاورزیان آیا در چنین شرایط حذف تعرفه دربست و تن کیلومتر هرکدام در جای خودش کمک به کامیوندار است یا ترویج دلالی و سهم خواهی های درصدی؟
    قطعا بنگاه و شرکت های بزرگ مقیاس احتیاج به مدیریت زمان در پروسه بلند مدت دارند تا بزرگترین عامل زیان سرمایه یعنی خواب سرمایه متوجه آنها در نوسانات بازار نشود، پس حمل و نقل بیشتر از دیگران محق است چون نمی تواند خدماتش را انبار داری کند، بازار باید قبلا درخواست داشته و قرارداد ببندد متشکر